Naar binnen vallen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Naar binnen vallen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:08

Hello!

Ik heb een klein probleempje, Tijdens het galloperen en dan met name in de volte. Valt Es' enorm naar binnen met haar kont..
Hoe kun je dit oplossen? kwestie van geduld of? Iemand trucjes hiervoor? :)

Groetjes!

Pikeur

Re: Naar binnen vallen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:09

Hoe is het tempo?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:23

Pikeur schreef:
Hoe is het tempo?

Dat is gewoon normaal, De eigenaresse geeft dit ook aan dat ze dit al een lange tijd doet.. dus bij haar is het ook bekend.

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:04

Dit had ik ook met mijn jonge paard en het helpt echt enorm (tenminste bij mij) om op de gewone hoefslag richting het schouder voor te galopperen. Dit is dat je de kont van je paard op de hoefslag zet en zijn schouder iets meer naar de binnenhoefslag.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:21

_Loes schreef:
Dit had ik ook met mijn jonge paard en het helpt echt enorm (tenminste bij mij) om op de gewone hoefslag richting het schouder voor te galopperen. Dit is dat je de kont van je paard op de hoefslag zet en zijn schouder iets meer naar de binnenhoefslag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is dit wel een goede tip! ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:25

M`n instructrice zegt: Als je de bakrand raakt ofzo, dus ze staat naar buiten moet je wat aan je buiten teugel ``trekken``.

Dus nu denk ik omgekeerd? en flink je binnenbeen eraan.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:15

Mijn paardje heeft hier ook verschrikkelijk veel last van. Het is al minder dan eerst, maar toch steeds niet genoeg. :n Maar dit is wat ik moet doen en het heeft al wel heel veel geholpen!

- Goed doorrijden, dus lekker veel sprong maar ook niet té snel natuurlijk.
- Schoudervoor rijden in galop op de rechte stukken. Dat is gemakkelijk vanuit een volte, dus gewoon de stelling behouden en binnenbeen er goed aanhouden. leg je binnenbeen desnoods iets naar achter en als je voelt dat je paard terug valt zet dan meteen weer een volte in. :j Als ze eenmaal wat sterker hierin wordt is een tikje met een dressuurzweep (een lange dus) bij de achterhand ook effectief!
- Als extraatje moest ik ook beginnen met wijken. Ik ben nog niet eens B gestart maar ben er nu toch mee begonnen en ik moet zeggen: Het helpt heel erg! Je paardje wordt er rechter van en ook in galop merk ik dit.

Veel succes, ik hoop dat het je gaat lukken! :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:33

2 handen iets naar binnen plaatsen en je binnenbeen goed lang maken en af en toe aandrijven. Om hem scherper op je been te maken kun je inderdaad gaan wijken om hem gehoorzamer voor je been te krijgen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:22

onbalans van het paard is veel al het probleem, probeer het paard licht in schouder voor te rijden ook op de volte, en ook als je langs de bakrand rijd licht schouder voor, het paard is achter in de heup breder dan in de schouder, vandaar dat de buitenschouder van de bakrand afgerende moet worden, rij het dier goed op de buiten teugel, wanneer dit goed gaat plaats je de buiten hand licht naar voren, en de binnen hand komt zonder druk iets terug de zelfde hoeveelheid als de buiten hand naar voren gaat, begrens verder het paard op de buiten teugel en galopeer in een rustige galop waak hier met je binnen been. wanneer dit ales goed voeld rij je in die stelling rustig de volte op, en probeer de stelling te behouden, sucses

mol