Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kimmie88 schreef:Is het paard ook angstig met poetsen? Op hogere plekken dan?
Ik weet nie hoelang je dit paard al kent, maar komt op mij over dat je het paard nog niet lang kent. Dan zou ik zeker eerst zijn vertrouwen zien te winnen.
Zadel op zijn rug is geen probleem?
Mindim schreef:Met wie doe je dit, met iemand die er verstand van heeft? Dat je zelf een jong paard hebt, heeft niets te maken met zadelmak maken.

xSannnn schreef:kimmie88 schreef:Is het paard ook angstig met poetsen? Op hogere plekken dan?
Ik weet nie hoelang je dit paard al kent, maar komt op mij over dat je het paard nog niet lang kent. Dan zou ik zeker eerst zijn vertrouwen zien te winnen.
Zadel op zijn rug is geen probleem?
Ken het paard indd nog niet zo lang, maar hij is inieder geval niet bang voor mij.
met poetsen is die niet bang.
alles is al gedaan zadel op met klapperende beugels gelongeerd, natural horsemanship etc etc en vandaag tot het hangen hier zijn we gestopt aangezien hij bang werd
Mindim schreef:Dat is niet een 'lastig geval', je moet weten wat je doet, weet je dat niet, dan moet je het uit handen geven.
Ervaring met jonge paarden hebben is heel iets anders, dan het zadelmak en ruitermak maken van jonge paarden.
Maw, haal er iemand met verstand van zaken bij. Een eigenaresse die een 15 jarige vraagt(die geen ervaring heeft met het zadelmak maken en inrijden van paarden) om haar paard in te rijden, dan betwijfel ik toch wel haar deskundigheid hoor.
maar dat is echt een uiterst redmiddel, en die moeten er ook een keer af 
luijs schreef:eerst naast m gaan staan op kruk of blok van min 60cm hoog dan overheen gaan hangen helpt super goed!!!
wel stapje voor stapje reageert ie niet belonen reageert ie wel negeren aanhouder wint

kimmie88 schreef:Ben benieuwd..
Succes.
Zorg wel dat er ten aller ijden iemand bi is.
Al is het alleen maar voor het geval dat het wel fout gaat. You never know!!!!
luijs schreef:bloed paard zegt niks heb zelf een onstuimig hafje ah lieve pony denkt iedereen tot je ff iets te snel doet dan is t echt een mega draak
en als je op krukje of verhoging stap moet je snoepje voor zijn neus doen tot ie naast je staat ongeveer lekker tuttelen en dan keer daarna stapje verder hand bij zijn manen en keer daarna beetje op hangen staan met je handen onder je en zo steeds verder op gegeven moment kun je vanuit opstapje op gaan zitten..
Probeer dit dus onder begeleiding te doen van iemand die het vaker gedaan heeft.