Verruimd ze genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Verruimd ze genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 23:22

Als ik middendraf (probeer) rij dan heb ik nooit echt het gevoel dat ze ruimer gaat lopen. En heb ik zelf niet door of ze genoeg verruimd.
Hier een foto van d'r middendraf:
Afbeelding
Dit is het meest ruime wat ik eruit kan krijgen. Iemand ook tips hoe ik haar beter kan laten verruimen?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:30

als je op een wedstrijd maar kan laten zien dat ze ruimer loopt dan in aar arbeidstempo! en onthou dat ze niet zozeer harder moet, alleen ruimer!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:15

Hoe rijdt je je middendraf? Hoe bereid je je pony voor?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:17

is niet op een foto te zien
dit is een momentopname, en je moet haar echt in beweging zien
in de B hoeft ze maar een paar pasjes te verruimen, dat is al snel goed hoor
veel tempowissellingen rijden in draf, maar in de andere gangen ook
in de hoek iets terug nemen, dan van hand verandren, pas als ze echt recht staat verruimen, en niet het hele stuk, maar 2 keer op de diagonaal
als je begint voordat de echt rechtstaat gaat ze sneller draven ipv ruimer

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:52

wat iig goed te zien is op de foto, is dat ie in evenwicht loopt, het is heel erg belangrijk dat de afstand tussen de achterbenen , evengroot is als die van de voorbenen , ooit zie je paarden die voor 2x zo'n grote afstand tussen de benen hebben als achter, dan heb je een paard dat getrixt is, een paard dan in een knik loopt.ik zal eens gaan spollen op internet of ik daar foto;s van kan vinden
bij littleroosie zie je dat de afstand tussen de voorbenen en de afstand tussen de achterbenen nagenoeg gelijk is, PRIMA dus, houden zo!
of de middendraf goed is, is idd niet van een foto te zien, maar de draf op zich zoals je op de foto ziet,middendraf of niet, is gewoon heel oke.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:02

Als je het verschil tussen arbeidstempo en middendraf maar goed laat zien. Goed voorbereiden in de hoek ervoor evt. tempo wat terugnemen en vooral in de hoek erna ook weer tempo terug nemen desnoods wat extra dat je later weer wat actiever kunt draven.
Als de overgangen maar goed en duidelijk zijn..
Succes

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:47

Ik vind deze foto ook niet heel slecht, inderdaad in evenwicht(lijkt het toch Tong uitsteken). Ik denk ook als je een andere foto plaats, van de arbeisdraf dat je het verschil wel ziet, niet?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:01

jah kan, maar dan zul je nog de souplesse en de afdruk niet duidelijk kunnen beoordelen
in de B is het vooral belangrijk om verschil te tonen dus je kunt vtvoren wat verzamelder proberen te draven zodat het verschil voor de jury duidelijker te zien is....werkt ook perfect bij de midden of uitgestrekte stap.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 19:27

Ik zal zondag me best doen om duidelijk het verschil te laten zien. Ik hoop dat ze ooit nog meer gaat verruimen als dat ze nu doet.
Bedankt voor de tips!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:50

Daarnaast kun je met rijden of longeren balkjes draven die je oplopend uit elkaar legt, op die manier moet ze ook in die draf verruimen. Het maakt haar in elk geval leniger, waardoor ze gewoon tijdens het draven misschien ook makkelijker kan uitstrekken. Als gymnastische training dus... Op die manier hoeft het niet om het tempo te gaan (versnellen) maar moet ze wel grotere passen maken!