Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Smoethie schreef:ben je ineens begonnen met veel trainen?
het kan zijn dat het voor haar iets te snel gaat allemaal
of dat ze dingen nog heel moeilijk vind en dat ze niet goed snapt wat je bedoelt.
probeer met meer rust te gaan rijden
en als het wijken niet goed gaat
doe het dan 2keer en rij dan weer verder en begin met iets anders
pak het daarna weer even op en rij weer verder
Tuurlijk kan je meer vragen als ze het niet goed doet maar probeer niet te snel voor haar te gaan
Smoethie schreef:geef je zelf de goede hulpen?
Jessy_luna schreef:mijn pony doet het ook mijn manier is als hij dat doet dan geef je hem nog een tik en dan probeer je hem zo hard mogelijk weg te laten lopen hij doet het nog een paar keer en hij wordt moe bij mij helpt het echt heel erg probeer eens (kont is vaak een probleem Rijd je met sporen?)
maar nooit geschoten is altijd mis dus ik ga het zeker proberen. Ja ik rijd met sporen en om der kont mee te krijgen geef ik altijd kleine tikjes. xSannnn schreef:Bokken en steigeren is bijna altijd een teken van verzet, aangezien je al op wat hoger niveau traint zou het aan je training kunnen liggen, ben je inene heel hard gaan trainen, of ben je bezig met nieuwe dingen die het paard niet goed beheerst? Ik heb een paard op stal staan die bokt net zo lang totdat je er naast ligt als het hem niet bevalt, misschien heeft hij ergens iets naars meegemaakt in het verleden wat jij nu herhaalt.
midgie schreef:Denk dat het probleem bij je zelf ligt, de pony bokt niet voor niets, als jij een tik geeft en hij bokt, was de hulp veels te groot, dat is wat het paard je probeert duidelijk te maken, behandel het dier met respect, waarom een tik als hij niet wijkt, waarom geen aanwijzing op het juiste moment., snapt hij het wijken voor druk wel, of snap jij wanneer je deze aanwijzing moet geven wel?
Bokken en steigeren geeft iets aan, zoek dan de fout bij jezelf, misschien geef je de pony el geen ruimte in je zit om te wijken, denk ook dat hij spieren heeft in zijn rug waar jij op zit te drukken met je zit been knobbels, haal die zit eens uit zijn rug als je wat wil , want als ik jou naar recht vraag en en prikt jou in je zij schiet je ook opzij, als het dier dan van voren zo word geblokkeerd , komt er weer een prikkel in de mond die veels te groot is dus een pijn prikkel en dan gaat de pony omhoog .
Dus leer de pony eerst eens wat je bedoelt als je tenminste zelf snapt waar je mee bezig bent , neem les van iemand doe jou kan helpen om jou te leren de pony te rijden op een verfijnde manier met aanwijzingen en niet met tikken.