Handen dragen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Handen dragen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 17:35

Ja ik weet precies hoe het moet, waarvoor het dient maar toch zakt het wat weg.

Ik ben nu al drie weken bezig om mezelf continu te controleren op mijn handhouding en vraag ook anderen tot vervelens mij hier op te wijzen. Ik vind het geen gezicht en het is niet hoe het hoort, ik wil eraf!

Op welke manier kan het dragen van de handen correct geoefend worden, zodat het ook gewoonte wordt. Ik heb ze wel rechtop (speel geen piano), maar heb ze teveel uit elkaar en naast de schoft, ipv netjes bij elkaar boven de schoft, en daar wil ik naar toe.

Tips graaaag!

aurora12

Re: Handen dragen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:38

als je je paard wat lager ingesteld wilt hebben zijn je handen wat lager en wat breder. Als je paard in de oprichting loopt en van de hand af is zijn je handen net boven de schoft. zorg er dus voor dat de lijn vanaf de elleboog tot het bit 1 lijn is, dus minder nadruk op je handen dragen op een bepaalde plaats

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:00

Ik kreeg laatst de tip af en toe met mijn pinken op de hals van het paard mijn handhouding te controleren. Vooral in draf, als je met je buitenpink netjes op de hals kan blijven dan scharnier je in je ellebogen en gaan ze niet mee omhoog en omlaag. Bovendien weet je dan dat je ze op een goede hoogte houdt (vlak boven de schoft, netjes voor je, niet te ver omhoog/omlaag/opzij). Vond het best een goede tip.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:48

vooral ontspannen in je schouders en je armen ontspannen langs je lichaam af laten hangen. dan je onderarmen vanuit je elleboog in de goede positie plaatsen. succes!

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:03

daar heb ik nou ook last van!
word er helemaal gek van hihi..

Febe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:23

Wat ze hier boven ook al zeggen: blijf wel ontspannen zitten.
Wat misschien ook wel (even) helpt is een stokje in je hand houden tussen beide handen. Want zo blijf je er wel bewust van. Het hoeft natuurlijk niet heel lang. Maar eventjes om het gevoel te krijgen

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:49

ik had hier vroeger ook veel last van.
mijn buitenhand was altijd oke, maar mijn binnenhand ging alle kanten op.

dan zijn we begonnen met een zweepje in mijn handen te houden (in beide handen tussen de duimen)

en later als ze dan stil waren dit ook oefenen tijdens overgangen want dat is ook meestal een probleem