Probleem met aan de teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Probleem met aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:03

Hallo Bokkers,
Ik heb gezocht op bokt, maar ik heb nog niet helemaal het goede antwoord gevonden. Ik rijd een welsh C pony, maar het probleem is: nageeflijk. Als ik probeer in te werken gaat ze zich soms verzetten en gooit ze haar hoofd omhoog. Het is wel een eigenwijze pony, verder is ze helemaal goed gekeurd en is ze 100 % gezond! Ze heeft nou niet echt een hele zachte mond, ze heeft trouwens een dubbel gebroken gouden watertrens met plat stukje. Rustig spelen met mijn handen helpt niet. Natuurlijk wil ik geen bijzet teugels en dergelijke er aan zetten. Maar hoe leer je je pony nou goed braaf aan de teugel te rijden? Ik krijg soms les op ook andere pony's en dan gaat het wel gewoon helemaal goed en makkelijk.

Groetjes en alvast bedankt!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:04

Laatst bijgewerkt door noekje op 26-04-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:04

Hier zijn al verschillende topics over die wel antwoord geven op je vraag ;)
gewoon zoeken dus, hier TEM ik even :)

lovepalomina

Re: Probleem met aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:06

Daar heb ik al gekeken, maar ik kon echt geen antwoord vinden.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:06

In een centraal topic kan je ook gewoon je vraag stellen, dat is de bedoeling van een centraal topic ;)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:07

Joycebunny schreef:
In een centraal topic kan je ook gewoon je vraag stellen, dat is de bedoeling van een centraal topic ;)

oke

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:20

lovepalomina schreef:
Ik rijd een welsh C pony, maar het probleem is: nageeflijk. Als ik probeer in te werken gaat ze zich soms verzetten en gooit ze haar hoofd omhoog. Het is wel een eigenwijze pony, verder is ze helemaal goed gekeurd en is ze 100 % gezond! Ze heeft nou niet echt een hele zachte mond, ze heeft trouwens een dubbel gebroken gouden watertrens met plat stukje. Rustig spelen met mijn handen helpt niet. Natuurlijk wil ik geen bijzet teugels en dergelijke er aan zetten. Maar hoe leer je je pony nou goed braaf aan de teugel te rijden? Ik krijg soms les op ook andere pony's en dan gaat het wel gewoon helemaal goed en makkelijk.

Groetjes en alvast bedankt!

Misschien moet je het gebit van je pony na laten kijken, het probleem lijkt mij dat je pony een probleem in de mond heeft waardoor het nageven, het laten zakken van de onderkaak, mogelijk pijn doet door een blokkade op de kiezen. Haken op de kiezen zijn hier meestal de oorzaak van het probleem. Je pony wil wel zakken, maar komt niet voorbij pakweg een hoek van 45 graden met zijn hoofd. Daarna begint het protest?
Om te zien of het probleem in de mond zit kan je bij wijze van test met je instructrice! de neusriem/ sperriem heel los doen en daarna even heel strak. als het probleem in de mond zit moet je, wanneer de neusriem heel strak zit, veel meer problemen hebben als met de neusriem los.
Mooi bit trouwens; een GOUDEN watertrens!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:43

Het centrale topic is hier al genoemd. Ik zal deze op slot zetten.