Zijwaarts en achteruit lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerplein

Zijwaarts en achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:00

Sinds kort hebben wij een leuke tinkermerrie waar mijn dochter van 11 op rijdt.We hebben meerdere tinkers en ze rijdt al vanaf haar 4e.
De merrie is 13 jaar oud en voor ze bij ons kwam werd ze voornamelijk buiten gereden en af en toe een lesje.
Lessen met haar gaat prima en het eerste buitenritje ging ook heel goed,maar toen we zaterdag met zo'n 5 tinkers op buitenrit gingen liet ze zich van een heel andere kant zien.
Ze wou niet normaal stappen,alleen maar dribbelen,liet een mooie schouder binnenwaarts zien en wijken werd ook nog geshowd.
Op een gegeven moment liep ze alleen nog maar zijwaarts en uiteindelijk achteruit de bosjes in.
Ze gaat eigenlijk achter de teugel lopen.
Mijn dochter heeft donderdag weer les en dan gaan we het probleem aankaarten,maar ik ben benieuwd of iemand tips heeft.
Ik moet er wel bij zeggen dat het een hele dominante merrie is,ze is nu hengstig en het kan natuurlijk gewoon uitproberen zijn.

Sandravm

Re: Zijwaarts en achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:48

Heb je het soms over de mijne?

Van de week hadden wij hier hetzelfde probleem. Een heel dominante hengstige madam en zij wilde ook niet normaal lopen. Bij haar ging dat nog gepaard met bokken.
Dit was wel niet buiten maar in de piste. Gewoon doorzetten en mevrouw haar zin niet geven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:54

Herkenbaar dit... Ik heb dan wel geen Tinker, maar mevrouwtje NRPS doet dit ook graag... Meestal als ze hard hard hard naar huis wil en ik hou haar tegen. Dan gaat ze gewoon dreigen met omhoog komen en zijwaarts of achterwaarts, bij voorkeur richting de sloot. Bij mij is het dan een kwestie van omdraaien en hard hard hard nog een stukje terug richting bos of zo. Dan heeft ze snel genoeg door dat fatsoenlijk meewerken een betere manier is om snel thuis te komen.

Maar goed, dit is niet voor iedereen een optie... Zeker niet als je in een groep rijdt.
Ik hoop dat je instructrice je kan helpen :)

Toevoeging: doet ze het bij jou ook? Dan kun jij misschien eens kijken of je het haar kunt afleren, misschien dat jij toch net iets strenger kunt optreden.

tinkerplein

Re: Zijwaarts en achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 12:09

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil haar idd haar zin niet geven en normaal gesproken is ze ook superbraaf.Miss omdat ze altijd alleen op buitenrit ging en nu in een groep?
Maar ja,kan wel allemaal excuses gaan bedenken,ze moet gewoon luisteren....

En Melsh,ik heb zelf een bekkenprobleem en rij alleen maar op mijn eigen superbrave merrie,maar er lopen hier genoeg mensen rond die op haar kunnen rijden.Dat gaan we ook zeker doen.
Maar het is gewoon zo leuk om samen met min dochter relaxed op buitenrit te kunnen.