Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babel schreef:En ik zou het eerst gewoon in stap proberen, heb je veel meer tijd om na te denken en de juiste hulpen te geven!
Quir schreef:Je buitenhand blijft tegen de hals en sluit ze de pony op aan de buiten kant, zodat de voorhand niet tien meter voor op de achterhand loopt. Het buiten been doet eigenlijk hetzelfde maar dan voor de achterhand. Jouw binnenhand haal je iets van de hals af, zodat je lichte stelling krijgt. Op deze teugel mag echter vrijwel geen druk staan, hooguit contact. Anders heb je veel te veel stelling en valt de voorhand helemaal weg.
Je binnenbeen duwt de pony opzij.
Als je dus voor het linkerbeen wijkt (naar rechts toe) is de linkerkant de binnenkant, dus linker hand is binnen hand en rechterhand buiten hand.
Als je voor het rechterbeen wijkt, precies andersom dus.
Lielle schreef:ik zou eens beginnen met de volte wat wijkend te openen, dus vanaf een volte 10 meter naarbuiten wijken tot je weer op de grote volte zit. Alleen wel zorgen dat je niet te veel stelling hebt, pony vrijwel recht houden.
turbo6 schreef:Lielle schreef:ik zou eens beginnen met de volte wat wijkend te openen, dus vanaf een volte 10 meter naarbuiten wijken tot je weer op de grote volte zit. Alleen wel zorgen dat je niet te veel stelling hebt, pony vrijwel recht houden.
Dus niet doorstellen en dan steeds met een klein beetje opschuiven naar buiten en zo wat pasjes wijken meepakken?