Ik zit nu al een heletijd met ik vind toch zelf wel een groot probleem..
Ik krijg mijn pony met geen mogelijkheid het bos in..Ze gaat zo protesteren Ontzettend hard achteruit lopen met gevolg dat ze overal tegen op knalt of zelfs bijna omvalt..En gister heeft ze het zelfs geflikt om te stijgeren..En dit ken ik echt niet van haar.

De staleigenaar zag dit, en heeft haar mee gesleurd eerst maar weer eens even de buitenbak in..
Naja daar heb ik even flink gereden, en toen kwamen andere stalgenoten op hun paarden, die gingen dus lekker het bos in.. Ze vroegen of ik ook zin had om mee te gaan, Jaime_ een stalgenoot heeft eerst met mij aan een touw Ranouska mee het bos in genomen.. Zodra ze eenmaal in het bos is is het ook goed..
Maar als Jaime er niet naast had gelopen was ze ook niet het bos in gegaan met andere paarden..
Ik vind dit zo raar.. Het maakt niet kant welke kant ik op wil gaan.. ( Want aan onze pension stal kun je meteen 2 kanten op het bos in gaan..) Ze wil gewoon NIET,en je krijgt haar er ook gewoon echt niet in.. 
Dus ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben hoe ik dit kan oefenen? Ik vind dit echt super vervelend..Want ik vind het heerlijk om met der op buitenrit te gaan..

Groetjes Lisa.
echt ontzettend vervelend..En ja ik dacht inderdaad ook eerst van misschien dat ze met meerdere paarden er zo achteraan huppelt, maar dat is dus ook niet zo.. Ze is totaal niet zo gericht op andere paarden.. 
dus ik snap er soms echt niets van hoor..
Ja dat is ook zo lekker, hang je er nog maar half op..maar dan zijn ze al lang en breed omgedraait..en zit je er half in draf op te bonken. 
Maar gewoon proberen het zo vaak mogelijk te doen.