Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Johanna59 schreef:Waarschijnlijk is dit paard dus gewoon niet geschikt als manege paard. Om het een stang in te doen, omdat hij bokt als hij op trens gereden wordt??? En al die onkundige ruiters hiermee laten rijden?
Ik zou me doodschamen als instructrice.
Logisch dat dit paard na een aantal ruiters niet meer lopen wil.
yvonne1408 schreef:Ik rij zeker met respect en ik weet het verschil tussen voorwaarts en tempo ook, eerder heb ik een eigen paard gehad maar toen heb ik dit probleem nooit gehad nu naar acht jaar ben ik weer begonnen met paardrijden.
Ik ga zeker de theorie bekijkennog tips waar ik dit dan het best kan doen?
midgie schreef:yvonne1408 schreef:Ik rij zeker met respect en ik weet het verschil tussen voorwaarts en tempo ook, eerder heb ik een eigen paard gehad maar toen heb ik dit probleem nooit gehad nu naar acht jaar ben ik weer begonnen met paardrijden.
Ik ga zeker de theorie bekijkennog tips waar ik dit dan het best kan doen?
Het voorwaartse krijg je voor mekaar door zijgangen te gaan gebruiken.
Hou rekening met het basis tempo van het dier,
Maar het probleem is dat er ook andere op rijden, als ze allemaal dezelfde knopjes zouden gebruiken dan komt het wel goed, maar de een zit meer te rukken en plukken dan de ander en dat is erg jammer en sneu voor het dier, die weet nooit waar hij aan toe is natuurlijk en zal zich voor heel veel hulpen af gaan sluiten,