Ik ben een springruiter maar moet van mijn instructeur, om de zoveel tijd een dressuurwedstrijd rijden. Meestal laat hij mij dit een week van te voren weten
Dit doet hij zodat ik niet alleen maar train op springen. Nou heb ik zondag een dressuurwedstrijd werd mij een paar dagen geleden verteld
Ik rijd start B en moet proef 5 rijden. Het is opzich geen moeilijke proef, maar mijn enigste probleem is dat mijn paard altijd op slof gereden werd, en ik er heilig in geloofde dat ik hier dan maar mee door moest gaan. Mijn fout.
Nou loopt hij in stap heel fijn nageefelijk,maar met overgangen komt hij omhoog, en in de draf komt hij omhoog. Ik werk hier heel hard aan, samen met mijn instructeur. Hij heeft het paard op M niveau(springen) uitgebracht. Het is trouwens een nakomeling van Dunhill H. (heeft meerdere internationale dressuurpaarden gefokt). Maar hebben jullie mischien nog meer tips/adviezen voor mij?
Heel erg bedankt! Ik ben namelijk heel zenuwachtig, omdat dressuur niet zo mijn ding is en ik kijk er eerlijk gezegt best tegen op.
*edit: slof is eraf