Hij is zo ontzettend koppig, zodra hij geen zin meer heeft om te springen dan gaat hij op zijn achterbenen staan, is hij het ècht zat dan laat hij zich zelfs bijna achterover vallen..
Het is dan ook niet omdat de sprong te hoog is want als ik hem dan lager doe om hem er toch over te dwingen dan gaat hij als nog op zijn achterbenen staan.
Als ik boos op hem word word hij alleen maar zenuwachtig, dat vind ik zonde want hij moet niet bang worden voor springen want hij doet het juist zo leuk hij heeft er echt lol in, todat hij geen zin meer heeft.
Hij kan ook op comando stijgeren als ik erop zit, dat zit mij af en toe ook in de weg, want hij doet het af en toe zelfs als ik het comando niet geef.
(heb ik hem niet zelf geleerd
)Wat moet ik doen als hij voor de sprong beslist op zijn achter benen te gaan staan? ik gaf hem een draai om zijn oren maar dat doet hem niets.. ook een tik met de zweep op de hals geeft hij niets om..
Op het laatst (vanmiddag toen ik aan het springen was) liet hij zich op een haar na bijna achterover vallen ik ben toen af gestapt en heb hem een tik met de zweep verkocht
(ik rijd nooit met zweep trouwens) ben toen aan de hand met hem erover heen gesprongen, en daarna nog een keer opgestapt, hij wilde weer stoppen maar hem hem gedwongen erover te gaan, hij ging ook met 4 benen tegelijk
heb hem toen beloond en heb uitgestapt hij was zeiknat.. arm beest.. (van het stressend op zijn achterbenen staan)Maar hij kan toch niet zomaar stoppen als hij geen zin meer heeft?
Verder heeft hij er ontzettende lol in, was ook aan hem te zien op de clinic in mijdrecht.
(we hebben ong. 3 kwartier gereden waarvan een half uur gesprongen?)
Maarja ik hoop op goeie tips.
Groetjes Liss

want ik zou hem nooit boos of bangmakend op stal zetten, weet dat hij het dan volgende keer ook niet leuk meer vind, verder is hij ook erg leergierig, en slim.
.
duidelijker kan je niet zijn!