Ik heb ongeveer een jaar terug een paar maanden een jonge merrie gereden. Vervolgens werd deze door iemand anders gereden en uitgebracht op concours. Oorspronkelijk is deze merrie gekocht om voor de fok te gebruiken. Nu rijd de vrouw die er eerst op reed er niet meer op en staat ze alleen maar in de wei te eten. Het is dit jaar niet gelukt om haar drachtig te krijgen maar volgend jaar wil men dit opnieuw gaan proberen. Nu vind ik het zonde dat ze alleen maar in de wei staat terwijl ze wel talent heeft en ook heel graag wil (Staat altijd vooraan bij het hek terwijl de pony waar ik altijd op rij achteraan in het weiland staat te vreten
)Nu wil ik graag weer met deze merrie aan de slag (als ik toestemming heb, maar ik denk dat dat geen probleem is). Alleen vind ik het best spannend om weer te beginnen. Ik heb een tijdje problemen gehad met opstappen met deze merrie en die angst zit er nog een beetje in (ondanks dat dat later heel goed ging en ze braaf bleef staan). Daarnaast is ze waanzinnig sterk en op een manier gereden die absoluut niet bij mijn rijstijl past (lees: Slof eraan en gaan met die banaan).
Ik wil eigenlijk eerst een paar keer longeren maar hier ben ik niet zo'n ster in. Omdat ze zich zo sterk kan maken wordt dit namelijk vrij moeilijk.
Heeft er iemand tips hoe ik het best opnieuw kan beginnen met deze merrie?
Alvast bedankt!
Groeten Eva