4 jarige met "tic" deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vea

4 jarige met "tic" deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 10:12

hoi, ik heb hier een tijdje geleden een onderwerp geplaatst over mijn 4-jarige die met zijn hoofd zwaait tijdens het rijden.
Ondertussen is de dierenarts geweest, hij heeft een wolfstandje dat nog niet goed is door gekomen dus daar kan hij last van hebben.
De dierenarts heeft mij aangeraden om te zien of de natuur zijn werk doet en als het niet betert toch te verdoven en die er uit halen.

Maar nu is mijn vraag, kan dit gevolgen hebben tijdens het rijden? Ik denk dat hij wat last heeft van zijn bit soms...
Ik heb soms ook moeilijkheden om hem te stoppen in de galop, kan dit van de pijn zijn?

Sassol

Re: 4 jarige met "tic" deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:23

Als hij pijn in z'n mond heeft kan het goed dat hij daar onderuit wil zwaaien ja. En als jij hem terugneemt op teugel in de galop, krijgt hij een pijnprikkel, hier rennen paarden van nature voor weg.

Ga anders tot die tijd even met halster rijden, dat is even de goedkoopste manier van bitloos rijden.
Let er wel op dat je niet zo kan sturen met een halster als met bit, het halster schuift veel meer.

Dus ook meteen een mooie oefening voor reactie op de been- en gewichtshulpen =)

KaasSouffle_

Re: 4 jarige met "tic" deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:42

je kan denk ik misschien het beste bitloos / met halster rijden net als Sassol zegt