Slechte dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Slechte dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 07:45

Ik weet geen betere titel dus daarom maar deze. :D

Mijn lieve pony (merrie) heeft zo der dagen. De ene dag loopt ze de sterren van de hemel, maar die dag erna lijkt ze wel een soort kruising tussen een ezel en een paard. Dan loopt ze maar te trekken en trekt ze bekant mijn handen eraf. Maar naar voren lukt dan wel, ze is dan wel goed voor het been. Maar als ik dan terug wil rijden lukt dat bijna niet. Heeft er iemand een tip om toch een beetje fatsoenlijk door die slechte dagen door te komen?

EllyC

Re: Slechte dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:21

Vaak is een slechte dag al veel eerder ontstaan.
De dagen daarvoor ging het ook al minder maar viel het jou waarschijnlijk niet op omdat het nog net acceptabel was.

Laatst had ik (weer) problemen met de aanleuning en nam ik mij voor duidelijkere grenzen in tempocontrole een aanleuning te stellen. Sindsdien gaat het minder slecht omdat ik probleem dus eerder aanpak en verbeter. Die hele slechte dagen komen dus niet meer voor (totdat ik een nieuw probleem over het hoofd zie natuurlijk).

Bedenk waar je zwakke punten zitten van jezelf en pony.
Bedenk een middel waardoor je daar regelmatig gedurende de training bewust mee bezig bent om het op te lossen.
Zorg dus dat je hebt geleerd via goede instructie om het op te lossen. Deze oplossing is niet voor het leven, doordat jij en pony vooruit gaan komen er weer andere problemen op andere momenten. De kracht van een goede ruiter zit het er juist in deze problemen snel met een goede maatoplossing aan te pakken.