vandaag weer een goede dag. niks aan de hand geen bok of wat dan ook.
Mijn paardje is in maart 9 geworden. ik rij ongeveer 4 a 5 keer in de week met hem, zowiezo altijd een stuk over straat om bij de club te komen en maandag met pasen heb ik nog een lekkere buitenrit gemaakt. als ik ga rijden rijd ik meestal een uur in de bak en dan nog een half uur over straat.
Het is een paard dat hoe moet ik het zeggen... snel beledigd is. denk dat dat het goede woord is.
Je moet vooral niet teveel van hem vragen in het begin van de les want dan kun je er niks mee.
de vorige eigenaresse heeft mij ook uitgelegd dat ik hem de eerste 10 minuten een beetje losse teugel moet geven en daarna kun je hem wat verder oppakken.
Het is ook nogal een hittepetit en erg ongeduldig. (er zit ferro in.)
Hij krijg nu anderhalve schep basisbrok en een halve schep slobber. ( hij is nogal afgevallen in de winter dus hoop hem zo wat dikker te krijgen). hij is toevallig vandaag weer voor het eerst 3 uur op de goede wei geweest. hiervoor liep hij altijd een uurtje of 3 a 4 in de blubberwei achter de stal.
Mijn instructrice zei dat ik hem wel goed naar voor moest rijden maar af en toe als ik dan been geef gaat hij juist bokken en omhoog komen.
Ik heb vandaag even advies gevraagd aan mijn andere instructrice en die had het vermoeden dat die op rechts een beetje vast zit (hij buigt niet makkelijk in de laatste tijd op rechts)
Ik heb vandaag dan ook veel slalom en contrastelling gereden om het wat beter te maken.
Maar mijn grote vraag is nu. zit hij echt vast? want als hij op dinsdag zo bokt en tekeer gaat omdat hij vast zou zitten waarom dan op woensdag niet?? wat denken jullie is het klieren of zit hij echt vast?
ik denk dat ik het eerst maar ga proberen met het beter maken van de rechterkant voordat ik hem echt op zn donder ga geven.