Sinds oktober verzorg ik een hele leuke haflinger en het rijden gaat steeds beter.
Nu hij weer hoefijzers heeft en het beter weer wordt gaat we weer steeds meer naar buiten. Dit vind hij heel leuk en kan daar dus ook heel enthousiast van worden. Over het algemeen is hij braaf maar is wel kijkerig. Meestal rijd ik samen met een vriendin en haar haflinger en dan kunnen ze elkaar soms behoorlijk opjutten. Dat wil zeggen ineens stil gaan staan, ergens naar kijken en er echt niet langs willen lopen. De een heeft dan de neiging om kei hard weg te rennen en de andere om omhoog te komen. Nu was ik vandaag in mijn eentje met hem naar buiten en was nog schrikachtiger, wat natuurlijk niet zo vreemd is. Maar na een tijdje was het wel zo erg dat hij met zijn achterhand in een (ondiepe, droge) sloot kukkelde. Dit omdat hij zo aan het draaien en achteruit lopen was om maar niet langs een electriciteits kastje te hoeven. Toen ben ik er maar even af gegaan omdat ik het toch niet echt zag zitten dat ik er af gegooid zou worden
Na enige tijd liep hij er zo langs en kon ik er weer op. Maar toen merkte ik wel dat hij er volgens mij gewoon een spelletje van maakte want hij begon meteen weer te draaien met zijn hoofd naar benenden. Even goed aangespoord en toen was er weer niets aan de hand en konden we weer verder 
Nu is mijn vraag dus wat ik het beste kan doen als hij zo doet, er af gaan en hem zo aan de hand erlangs leiden of gewoon er op blijven zitten en even goed op zijn donder geven???
Het is niet dat ik echt bang ben als ik op hem zit en hij zo doet maar ik lig er liever toch niet af en zeker niet als ik alleen ben
Groetjes Rozemarijn
Hij wilt écht wel, vind het heerlijk! Maar hij is zó aan 't idioten de hele tijd. Ik word er niet echt blij van en hij heeft laatst al een vriendin van me omver gegooit met mijn fiets door zo'n actie. Vriendin had een mooie blauwe plek en fiets is een beetje heel erg kapot.

) leek me niet echt veilig.