Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Denk dat de nuttigste tip is , dat je de thiedeman eraf moet halen, weggooien en les nemen en leren hoe je een paard aan de teugel rijd, dus leren rijden op een goeie technische manier, is wel zo fijn en eerlijk voor je pony.
Petra_O schreef:Een pony kan alleen hangen als jij hem iets geeft om aan te hangen. Loslaten dus, die voorkant. Ga eerst eens werken aan de tempocontrole op je been en zit. Zorg dat je pony voorwaarts en aan je been is, en dat je hem ook weer op je zit terig kunt rijden. Pas dan ga je weer de voorkant oppakken en aan het werk met stelling en buiging op beide kanten. Heb je dat alles voor elkaar, dan komt de nageeflijkheid vanzelf. Heel belangrijk bij een pony die hangt is voorwaarts houden. Ga hij hangen, geef je been bij. Blijf niet vasthouden aan de voorkant, maar blijf elke keer zelf ontspannen.
Wat zegt je instructrice ervan?
kelly_Utah schreef:Misschien kan je heel veel overgangen rijden, en als je pony gaat hangen handen eventjes op het zadel zetten, want ik denk niet dat je pony het lang vol zou houden, en met je henden op het zadel is het minder makkelijk voor je pony om het lang vol te houden.
Succes
help je je paard nog verder mee weg. 
Jasterina schreef:kelly_Utah schreef:Misschien kan je heel veel overgangen rijden, en als je pony gaat hangen handen eventjes op het zadel zetten, want ik denk niet dat je pony het lang vol zou houden, en met je henden op het zadel is het minder makkelijk voor je pony om het lang vol te houden.
Succes
je moet niet terug gaan trekkenhelp je je paard nog verder mee weg.
Trouwens jij ook hier op bokt anouk ?
heeft liesbeth geen tips voor je? ik had niet van haar verwacht dat ze jou met een thiederman laat rijden, meestal zegt ze af die handel..
Ik zeg dat ding eraf en lekker voorwaarts neerwaarts rijden met een wat langer teugeltje, jari moet denk ik ook nog een beetje evenwicht vinden. Probeer ligt contact met de teugels te houden veel overgangen en schakelen. Dan worden ze vanzelf lekker los en al een beetje aan de teugel. Als het niet lukt wil ik wel een keertje helpen anders
kelly_Utah schreef:Ik zeg ook niet terugtrekken, natuurlijk niet.
Maar de pony hangt dan op zijn mond, en op een gegeven moment gaat hij dat wel voelen, dus als je je henden op het zadel laat steunen, merkt hij vanzelf dat dat niet zo'n fijne manier is..
novita13 schreef:het hangen in de teugel kan je ook afleren door ineens je handen naar voren te doen. Hij/zij vind de aanleuning van jou wel prettig. Door dit telkens te doen als hij hangt, gaat hij ook leren op eigen kracht te lopen. En wat ook kan werken is goed zijn achterhand er bij met rijden hierdoor kan hij van voren beter rond lopen.
Hoor graag hoe je les volgende keer gegaan is
Forbidden schreef:Bedankt voor de tipAchterhand moet er inderdaad meer bijkomen, veel meer want je pony is lui door op jou te gaan leunen. Dit kan ook door grondwerk/balkjes lopen waardoor hij actiever word en de achterhand geactiveerd. Laat hem flink doordraven en actief zijn over de balkjes en probeer na de balkjes te verruimen met je passen. Zo moet je pony wel opletten en train je tegelijkertijd die achterhand. Succes!
! ponyta schreef:Verder commetaar hier boven niet gelezen, maar zit je zelf niet naar voren, of loopt je paard dan zelf op de voorhand? anders moet je hier aan werken. maar vind het een beetje raar dat je een thiedeman gebruikt voor hem/haar meer naar beneden te krijgen. beetje slechte reede. of wil hij/zij nog graag wegrennen .. maarja daar bemoei ik me niet mee!!
veel succes