Holle rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:05

Hebben jullie misschien tips voor een holle rug? Onder het rijden heb ik het namelijk niet echt door, maar wel als ik het terug kijk op foto's/filmpjes. Ik heb trouwens wel les.

Alvast bedankt. :)

miepje17

Re: Holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:00

Oefenen met zitten op een stoel. Zorgen dat je dan goed zit.
Of bijvoorbeeld als je achter de computer zit of staat. Vaak als je dan al op je houding let ga je die vanzelf overnemen.

Of ga eens een keer een zitles nemen of zelf doen. Laat iemand bijvoorbeeld je paard longeren en ga je eens helemaal focussen op je zit. Dit werkt vaak ook wel als je dit zo af en toe eens doet.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:02

zit je zadel wel goed voor je? ik merk dat als ik in een diep zadel ga rijden dat ik ook hol ga zitten, als ik op een wat platter zadel zit dan heb ik dat veel minder tot niet...
probeer om tijden het rijden je beiden zitbotjes te voelen en in het midden te gaan zitten (kan je goed voelen op een stoel ;))

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:18

Oke, bedankt voor de tips. :) Ik ga eraan werken en kijken hoe het dan gaat!

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:57

marise83 schreef:
zit je zadel wel goed voor je? ik merk dat als ik in een diep zadel ga rijden dat ik ook hol ga zitten, als ik op een wat platter zadel zit dan heb ik dat veel minder tot niet...
probeer om tijden het rijden je beiden zitbotjes te voelen en in het midden te gaan zitten (kan je goed voelen op een stoel ;))

Hier ben ik het mee eens!

X,

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:00

blokjes bouwen, continu aan je wervels denken dat ze recht opgestapeld zijn. vraag je instructrice tijdens het halthouden om een zweepje tussen je schouders verticaal te houden en probeer zelf met je hele rug de totale zweep te voelen (je onderrug moet je dan opbollen, anders voel je em niet. en stap dan weer rustig weg en deze houding. succes!

Roxannelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:57

je moet proberen je bekken te kantelen..

MeganCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:28

Ik had zelf altijd last van dat ik te veel in m'n zadel gedoken zat. Ik ging veel te veel zitten alsof ik in een stoel zat.. Voor mijn gevoel zit ik nu enorm naar voren, maar ik zit wel goed. Misschien moet je eens proberen voor je gevoel heel erg bol te zitten. (geloof me, het is super irritant als je dit de eerste keren probeert) Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Xx