Ik heb een verzorgpony, Kayra. Ze is echt een schatje, ook onder het zadel. Ik heb nu 5 keer op haar gereden denk ik. Ik heb nog niet gegaloppeerd. Als ik niet op haar zit denk ik dat ik het makkelijk durf, maar als ik eenmaal op haar rug zit, is het makkelijker gezegt dan gedaan en ben ik soms wel eens bang. Kayra is namelijk bang voor het geluid van aanhangers (waarschijnlijk ongeluk gehad met de sjees of iets) en als ik dan in een vreemde situatie kom bijv. bij tractors waarvan de aanhanger geladen wordt ofzo, stap ik liever af. (tot nu toe is het baasje van kayra meegeweest, maar zegt dat ik beter kan blijven zitten bij zoiets, omdat kayra er niet zomaar vandoor gaat). Ik weet dat Kayra dat nooit zal doen, en mij er nooit af zou gooien of het moet zijn dat we gaan springen. Toch heb ik ergens angst en durf ik ooit niet. Nu denkt het baasje van Kayra dat ik makkelijk kan gaan beginnen met galopperen. Dat wil ze oefenen op het zandpad en ik weet eigenlijk zeker dat het goed gaat. Toch vind ik het eng en ik weet niet waar die angst vandaan komt. (ik heb 3/4 jaar geleden op paardrijden gezeten, en daar komt het niet vandaan want daar was ik altijd super goed in galopperen en had ik eigenlijk nooit angst). Het ligt ook niet aan Kayra want haar vertrouw ik blindelings zolang er geen aanhangers in de buurt zijn
Heeft iemand misschien een idee waar dit vandaan komt? En wat ik eraan kan doen?
Want ik wil er graag vanaf en voortaan altijd met een lach op Kayra's rug zitten.