Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
blensink schreef:Ik zou even geen andere dingen zoals bosal toepassen voordat je dit probleem hebt verholpen.
Laat de bosal dus maar even in de kast liggen.
Tenminste imo.
Het snel naar huis willen gaan kan verschillende oorzaken hebben.
Thuiskomst betekent eten.
Thuis zijn mijn maatjes.
Rijden buiten is niet leuk/afwisselend genoeg.
Toch buiten blijven rijden, gooi hem om en maak een nieuw ritje.
Loop voorbij huis.
Oefen een dag door alleen maar heen en weer te rijden net zolang hij het snapt.
En dit ook bij elke thuiskomst, pas naar binnen als hij rustig voor jouw doen naar huis gaat.
Wat zegt de eigenaar ervan en doet hij hetzelfde bij hem/haar?
Misschien kun je het probleem ook met hem/haar bespreken.
succes!
(heb in je profiel gespiekt). Volgens mij heb je veel bereikt met hem, van grasmaaier tot rij pony.moretje schreef:Hey, wat ben je een leuke combi met je fjord(heb in je profiel gespiekt). Volgens mij heb je veel bereikt met hem, van grasmaaier tot rij pony.
Wat doet hij als je naast hem loopt op de terugweg? Wil hij dan ook zo 'racen'? Zo ja, dan zou ik eerst met hem aan de hand oefenen op de terugweg. Oefen het halthouden, jij stilstaan is hij stilstaan. Als hij je voorbij loopt, paar passen terugzetten. En volhouden. Goed belonen als hij dit doet.
Als hij dat naar huis racen alleen onder het zadel doet, let dan op je ademhaling. Rustig door je buik ademen. Consequent zijn, en als hij rustig blijft goed belonen (desnoods door hem een brokje te geven).
Marita schreef:het moet wel veilig blijven! Hang er maar een stang in of zo, zodat je altijd de controle houdt. Kun je zacht zijn met je hand als dat kan en optreden als dat nodig is. Veiligheid voor alles. Mijn ervaring is dat trainen in de bak of weiland niet helpt bij dit soort dingen. Het paard moet leren dat remmen echt remmen is.
mijn bijrijdhafje ruikt ook de stal zodra we richting huis gaan, en dan gáát ie ook..Marita schreef:het moet wel veilig blijven! Hang er maar een stang in of zo, zodat je altijd de controle houdt. Kun je zacht zijn met je hand als dat kan en optreden als dat nodig is. Veiligheid voor alles. Mijn ervaring is dat trainen in de bak of weiland niet helpt bij dit soort dingen. Het paard moet leren dat remmen echt remmen is.