Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_ViolaineHW_ schreef:volgens mij is het je linker galop in dit filmpje?
als ze gaat hangen of sneller gaat dan jij wilt kan je of gewoon eens loslaten en kijken wat ze doet (of een paar keer) of een paar keer terug naar draf of stap rijden...

labionics schreef:Logisch dat ze moeite heeft met de rechtergalop, je rijdt nl op een linksgebogen paard (je zadel ligt op rechts, en het linkerachterbeen zet ie onder de buik en het rechterachterbaan zet die buiten de massa)
Dus richt je paard recht en het zal beter gaan, zolang je paard niet recht is zal die ook niet kunnen verzamelen
succes

PreciousViva schreef:Een linksgebogen paard betekent dat je paard scheef is. Ze gooit haar kont dan op de linkerhand richting de tweede hoefslag. Dit kan je corrigeren door in contrastelling te rijden zodat ze leert het linksachterbeen onder de massa te plaatsen. Omdat ze dit niet doet, is de rechtergalop voor haar erg moeilijk en zal ze daar haar balans niet in kunnen vinden waardoor ze wel hard moet (voor haar gevoel). Begin eerst met rechtrichten in stap en draf en daarna in galop. In mijn les ben ik ook aan het rechtrichten en moet ik af en toe ook in contrastelling galopperen, misschien ook een idee.
Succes ermee!
)
midgie schreef:Het paard is idd heel erg scheef,loopt niet in balans,
Ik denk dat de galop gewoon nog te veel is voor dit paard.
Richt het eerst recht in stap en draf en pak dan pas de galop erbij.
Dit was een wedstrijd zag ik, heel jammer dat de jury dit niet ziet, maar helaas zien jury`s nooit dit soort dingen, heel jammer.
Het paard draagt niet en loopt niet ontspannen over de rug.
Kijk maar eens goed terug naar het filmpje, waar zijn benen te recht komen.
Ga lekker gymmen/recht richten . maar ga vooral leren wat rechtrichten is en hoe, neem les van iemand die jou ook de theorie kan uit leggen, waarom je een paard recht moet richten.
Ga vooral veel werken aan de basis zijgangen, schouderbinnen en traver, want daar word je paard beter van.
Je paard wil door omdat ze niet in balans loopt en jij als ruiter het niet technisch kan op lossen en een verzameld galopje is gewoon nog te veel voor jou en dit paard.
Maar miss zit ik nu verkeerd hoor 
PreciousViva schreef:Contragalop is iets anders dan in contrastelling galopperen. In contrastelling galopperen galoppeer je op links dan wel gewoon in de linkergalop alleen je vraagt haar naar de rechterstelling, hoofd naar buiten stellen dus. Hierdoor zal ze haar achterhand achter haar voorhand gaan plaatsen.
Je kunt dit op beide kanten doen, is zeer goed voor de balans van het paard.
Sonnies schreef:PreciousViva schreef:Contragalop is iets anders dan in contrastelling galopperen. In contrastelling galopperen galoppeer je op links dan wel gewoon in de linkergalop alleen je vraagt haar naar de rechterstelling, hoofd naar buiten stellen dus. Hierdoor zal ze haar achterhand achter haar voorhand gaan plaatsen.
Je kunt dit op beide kanten doen, is zeer goed voor de balans van het paard.
Precies, dat is wat ik bedoel![]()
Alleen Jaaackiiie reageerde hier vervolgens op dat haar paard inderdaad in de rechter galop haar kont naar binnen zet, echter bedoeld ze volgens mij dat haar paard in de linkergalop dat doet (ivm links gebogen paard...).