Sinds 16 Januari zijn wij in het bezit van een geweldig leuke fjorden ruin, ik zal hem even 'voorstellen'
Naam: Co
Roepnaam: Cootje
Leeftijd: 3,5
Ras: Fjord
Afstamming: V-Kventin
VM-Hayo
Het is een heerlijk ding, maar zeker geen slome fjord en heeft zeer mooie gangen, hij is goed in-gereden, Je kan er in de wei zo eventjes op klimmen, blijft gewoon door eten..
Hij is in de veel voorkomende hap-fase, alles is in zijn ogen eet/hap-baar, zowel ook zijn eigen been

Hij is niet bang voor de zweep, want toen we die eventjes binnen zijn bereik hadden achter gelaten hij de zweep alweer in zijn mond..
Met rijden ging het ook erg goed, heb ookal 70cm met hem gesprongen, ging allemaal goed.
Maar nu sinds een paar dagen geleden begint hij bij het aan galoperen te bokken, en nee dan niet eventjes een vreugde bokje, maar echt zo een als dit (even zoeken:)
(andere pony, maar om te laten zien hoe hoog,En dat telkens weer. en als ik dan een zweepje aan neem gaat hij er als een idioot van door.
Ik ben niet bang, maar als hij me er echt een paar keer af gooit, ik wil hem wel verder kunnen rijden, en trainen.
En als hij door heeft hoe hij me eraf kan gooien dan is het snel gedaan, nogmaals ik ben niet bang om te vallen, maar ze hebben snel genoeg trucjes om je eraf te gooien, en dan? moet ik dan maar telkens er op blijven gaan, om er vervolgens weer afgegooid te worden, of een bijrijder zoeken ofzo die hem wèl aan kan, dit is wel een optie, maar ik zou hem graag zèlf willen trainen, en niet het door iemand anders laten doen.
Hij weet dat ik gewoon minder sterk ben als mijn moeder, want bij mij blijft hij maar door gaan, en bij haar is het na een paar keer steigeren wel afgelopen... (Hij steigert overigens ook bij mij)
En mijn vraag is, is het de puber tijd (hij is pas 3,5) of zou het ook iets anders kunnen zijn?
En hebben jullie misschien tips, voordat het ècht 'uit de hand loopt'...
Bedankt voor het lezen!!
En hopelijk zitten er een paar goede tips tussen!!