Ik zit namelijk al een behoorlijke tijd met een probleempje, of beter gezegd; Kim zit ermee.
Eerst gooide ik het op haar leeftijd, maar nu ze over een klein maandje 6 wordt, wil ik toch graag weten of ik het met bepaalde oefeningen zelf op kan lossen.
En natuurlijk heb ik eerst met de zoekmachine gezocht naar een dergelijk onderwerp, maar aangezien ik daar geen bevredigende antwoorden heb kunnen vinden, waag ik toch maar een topic.

Om maar met de deur in huis te vallen; Kim vindt de overgang draf-galop en galop-draf heel erg lastig.
Niet zomaar lastig, maar ze lijkt het écht niet te begrijpen.
Zowel onder het zadel als in vrijheid weet ze niet waar ze haar benen moet laten.
Soms gaat het goed, maar dat is toch wel zeldzaam.
Ze struikeld letterlijk over haar eigen benen en weet gewoon niet hoe ze ze moet plaatsen.
Overgang stap-galop gaat trouwens wel erg soepel en wissels maakt ze vloeiend.
Protest is ook uitgesloten, ik ken Kim hier goed genoeg voor.
Galop - Draf ; Sprongetjes met de voorbenen gestrekt vooruit om af te remmen en vervolgens tot stilstand. Vanuit stilstand in draf.
Nou zal dit voor Kim zelf niet zo erg zijn, maar onder het zadel is dit erg moeilijk uit te zitten.

Draf - Galop ; Zelfde soort sprongetjes als hierboven genoemd, maar uiteindelijk toch wel een normale galop.

Ik plaats hem bij Praktijkproblemen, omdat dit onder het zadel toch wel het grootste probleem vormt.
Aangezien ik niet kon vinden hoeveel foto's je hier mag plaatsen, laat ik toch maar 5 afbeeldingen zien.

Nou ben ik wel benieuwd of dit nog door haar leeftijd komt of dat ik het misschien zelf op kan lossen door middel van iets anders.
Ik hoop morgen een paar reacties te kunnen lezen.

Voorbereiding om naar draf te gaan;

Same here;

Overgang;

Alvast bedankt voor de moeite.

Sorry.