Paard weer oppakken na drie maanden rust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Paard weer oppakken na drie maanden rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 12:54

Heey,
Zoals wel meer paarden heeft de mijne drie maanden stil gestaan door het weer. Ik heb misschien 3 x gelongeerd tussendoor, maar dat mag niet echt een naam hebben. Nu vroeg ik me af hoe ik hem het beste weer op kan pakken.
Voor de rust reden we op M1 niveau wedstrijden, en training vooral M2/Z1. Ik heb er al drie keer even een half uurtje opgezeten, omdat ik me gewoon niet meer kon inhouden. Toen heb ik alleen een beetje lang en laag gereden. Maar het voelde toch niet helemaal lekker. Dus hoe zouden jullie het aanpakken?

Anoniem

Re: Paard weer oppakken na drie maanden rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:25

Ik zou 'm in vrij rap tempo weer gewoon oppakken, met wat extra aandacht voor warming up en cooling down. Evt. wat arnica ter ondersteuning geven als je bang bent voor spierpijn, maar verder zou ik er niet al te moeilijk over doen.
Wat je evt. ook zou kunnen doen is met een paar fijne buitenritten oppakken. Maar ook daar zou ik denk ik vrij snel weer echt aan het trainen zijn. Lekker los maken, schakelen, oefeningen oppakken.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:26

ik zou idd een paar keer naar buiten gaan en dan weer beginnen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:34

Wat bedoel je met voelt niet helemaal lekker?

Ik heb sinds half december niet meer echt kunnen rijden, wel ging ik af en toe nog eens het bos in met haar. Nu het wat beter weer wordt kruip ik er gewoon op, lekker het bos in, wat fijne veldjes opzoeken en daar lekker lang rond en diep haar wat laten lopen. Maar ik heb haar ook al gewoon in de bak gereden, lekker lang losstappen totdat ze helemaal ontspannen zijn en lekker los rijden in draf en galop waarbij je alleen let op de lossigheid en ontspannenheid.. Binnen no time heb je haar dan wel op jullie oude niveau!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 10:36

Nou hij was nogal stijfjes. Dus ik dacht om misschien eerst even een paar dagen te longeren.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:23

Ja dan doe je dat toch gewoon, geen probleem joh :) Ook kan ik je adviseren om MSM/Glucosamine gaan te voeren, is voor spieren/gewrichten. Dat deze lekker los en soepel worden, zeker in zo'n periode van opbouwen, maar ook tijdens het wedstrijdseizoen is het wel fijn. Het is vrij prijzig, maar werkt wel echt :)