niet echt een probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:55

Ik heb m'n instructrice maar even gemaild, nou wilde ik het weten ook. Dit is haar antwoord: "Hallo Mandy, het kokeren treedt op tijdens het rijden of longeren of bij loslopende ruinen hoor je het soms ook, en het gebeurt als het paard de rug strak houdt, de buikspieren niet aanspant en eigenlijk maar een beetje vooruit schuift met een zo gering mogelijk in en aanspanning. Hierdoor loopt hij gespannen en ingehouden met een strak lichaam en dat geeft dus een klokkend geluid in de koker. "
Er is dus wel ergens ontspanning (in de buikspieren), maar laten dat nou juist spieren zijn die je aangespannen wil hebben.... Het paard laat los wat je op spanning wil en zet strak wat los moet zijn.
Misschien voelt het niet eens slecht, daar heb ik dus geen ervaring mee, maar het geluid is toch wel een aanduiding dat je paard niet z'n beste beentje voor zet!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 15:37

Scheve mond ik vroeg het aan mijn instructrice en die zei dat het geluid eigenlijk niet echt iets betekent, ik merk t al weer 13 mensen, 12 meningen Scheve mond Lachen