Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ambrasoft schreef:Ik zit met een erg groot probleem. Ik ben nu ongeveer een maand of 2 na de blessure van mijn pony en met haar been gaat het super. Alleen is ze zo ontzettend gespannen. Ik kan niet normaal instappen: Ik moet mijn teugels echt op maat houden (lange teugel is gegarandeerd bokken/wegrennen) en ik moet constant tegen haar blijven praten. Als ik in draf ben dan gaat het 3 rondjes goed maar daarna begint het gezeik weer: Kop in de lucht en gewoon niet opletten, en dit blijft de hele tijd zo. Na een tijdje is de ergste spanning er wel af maar nog steeds blijft mijn pony sterrenkijken. Ik probeer dit op te lossen door veel overgangen te rijden, veel figuren, etc. , maar het helpt gewoon niet. Ze let gewoon niet op, waardoor ze steeds maar schrikt van dingen en alleen maar irritant doet. Soms word ik er ook helemaal moedeloos van.
Wat moet ik doen?
---
Ook heb ik nog een vraagje over de galop. Ze kan super goed galopperen maar als ik aangaloppeer dan legt ze haar oren plat in haar nek en wilt ze gewoon niet vooruit. Na een tikje en wat been galoppeerd ze dan wel door, maar niet met plezier: Haar oren liggen plat in haar nek.
Wat moet ik hier tegen doen?