midgie schreef:Tanden, zadel, jou zit, spieren ??
Ga eens op onderzoek uit waarom hij het doet in galop, wat doe jij met je handen , hoe is je zit, probeer het eens bitloos .
Is moeilijk vanaf hier te zeggen waarom en waardoor het is, maar je kan zelf de nodige dingen controleren natuurlijk.
Ik rijd ook bitloos, maar ook daarmee hetzelfde resultaat. Het maakt niet uit hoe ik zit, verlichte zit, of heel stil. Gek genoeg doet hij het alleen als hij vrije teugel heeft. in draf laat hij dan zijn hoofd lekker zakken, maar in galop gaat hij heen en weer. Als je hem oppakt gaat het zonder tegenstibbelen na enige passen over. Met oppakken bedoel ik niet strak vast houden, maar weer goed contact met het bit. Door meerdere instructrices is gezegt dat mijn handhouding zeer goed is. Dus daar twijfel ik niet aan.
@ apple01: Dat zou het best kunnen zijn, maar Ricky heeft het niet zó erg. Het lijkt wel of hij voor zich wilt kijken. Hij houdt het hoofd een tijdje naar links gedraaid, dan naar rechts.
Iedereen erg bedankt voor de suggestie's! Ik weet wel zeker dat het niet aan zijn tanden ligt. Waarom doet hij het anders niet in de draf? En ook tijdens bitloos rijden?
Zadel kan het ook niet zijn, aangezien ik óf met westernzadel rijd, óf zonder zadel, óf met barepackpad, óf met veelzijdigheid. Bij alle schud hij zijn hoofd zoals hierboven beschreven.
EDIT: Bedenk me ook dat hij altijd naar me toe loopt als ik aan kom met zadel en hoofdstel, hij pakt het bit zonder enige tegenstribbelen, en kijkt tevreden om als ik het zadel opleg en aansingel.