Tijdens het rijden steekt hij regelmatig zijn tong eens uit zijn mond, niet constant, op 30 passen zijn er 5 met zijn tong naarbuiten. Hij speelt dan ook met zijn tong. altijd langs de rechterkant. Hij is heel licht in de mond, je voelt dit ook niet tijdens het rijden, ik denk persoonlijk niet aan een aanleuningsprobleem...
Nu denk ik wel dat ik het probleem weet, hij heeft een probleem met zijn ruinen/hengstentanden.
Het tandvlees rondom de tanden staat namelijk erg gezwollen, rood. De tanden zelf zijn donkerbruin van kleur en voelen heel scherp aan!
Het probleem zit enkel op de onderste ruinentanden, de bovenste zijn normaal.
De rechtertand heeft het erger dan de linker.
Nu wil de eigenaar er geen kosten meer aan doen. Ik had voorgesteld om deze week de DA te laten komen (bloedonderzoek) en dan gelijk zijn tanden te laten doen. Dit mag op mijn eigen kosten.
Ik heb foto's getrokken van zijn tanden en ga hier morgen mee naar mijn eigen DA.
Ik denk dat die zal zeggen: genoeg paarden zonder problemen te koop... Hem kennende.
Ik ben op 1,5 jaar 2 paarden verloren (beenbreuk in de wei en koliekoperaties) en wil nu echt geen miserie meer.
Het paard staat tamelijk ver van mij (ik belgie, paard nederland

Hij is dus 6 (denk dat op deze leeftijd het niet meer door het wisselen kan komen) , had dit niet toen hij 4 was. heeft 1,5 jaar stilgestaan (geen interesse meer van de ruiter zeggen ze). Nu sinds 6 maanden terug beginnen oppakken en sindsdien doet hij het. Er is voor de duidelijkheid deze laatste 6 maanden ook niet veel mee gereden!
(conditie nul, wel nog mooi in bespiering).
Ik ben helemaal gek van hem

Wat denken jullie?
Ik wil hem eigenlijk stiekem echt!

'edit: hij is goedgekeurd als 3 jarige, staat correct op zijn benen. Ik laat de veearts ook nog een buigproef doen. Alles moet op mijn eigen kosten, eigenaar wil geen kosten meer aan paard.
Zou dit tongprobleem van zijn tanden kunnen komen??
(ik hoop dat dit hier correct staat?)