Binnen of buitenrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marrleen

Binnen of buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:04

Ik heb een probleempje:
bij de stal waar ik rij is een binnen en een buitenbak. De buitenbak is soms nog wel iets hard maar wel te rijden. Nu wil een andere verzorgster me de hele tijd overhalen om buiten te gaan rijden. Ik wil wel heel graag, maar ik ben gewoon bang dat Ylga gaat 'ontploffen', want ze heeft nu al een half jaar binnen gestaan, en over een maand gaan ze de wei weer in. Ik wil heel graag buiten rijden, maar ik ben bang dat ik van Ylga af val omdat ze de wei nog niet in is geweest, weten jullie wat ik moet doen??

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:38

Op zich heeft 'in de wei staan' niks te maken met hoe een paard zal reageren als ze buiten wordt gereden...

Met droog weer en goeiede omstandigheden rij ik ALTIJD buiten, ook in de winter.
Als je toch denkt dat ze zal ontploffen, rij ze dan eerst ff aan binnen en ga dan nog 5min uitstappen buiten en bouw zo rustig op...

RM_

Re: Binnen of buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:41

Hallo :)
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw paard is. Maar als je er zelf onzeker over bent zou ik nog niet naar buiten gaan. Indd eerst binnen rijden en dan buiten uitstappen is wel een goed idee.. en dan steeds wat langer. Als jij buiten bang bent voelt je paard dat ook en kan hij daar gebruik van maken. Buitenrijden moet natuurlijk wel leuk zijn dus ik laat je niet overhalen door iemand anders als je er zelf nog niet aan toe bent :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 02:11

F-AM -> BRT

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:39

Als je jezelf niet zeker voelt dan moet je niet naar buiten gaan. Je paard voelt je onzekerheid en zal hierdoor zelf ook wat onzeker worden. Als ik jou was zou ik idd na het rijden buiten gaan uitstappen. Vaak is je paard dan wat rustiger omdat ie al een uur gelopen heeft. Zo heb ik het met mijn paard ook gedaan. Of een keer in de buitenbak rijden en als dat goedgaat buiten uitstappen.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:01

Je kunt haar ook eerst buiten longeren.
Of zoals de meesten zeggen eerst binnen rijden en dan buiten uitstappen.

XAmbieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:23

Je kan buiten uitstappen. Of een keer met een ander paard dat wel heel rustig is naar buiten gaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:11

Omdat het gaat om rijden in de buitenbak en niet buiten de bak rijden: BRT --> RT-P

Huppelkut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:38

buitenbak zou geen kwaad kunnen denk! hier gaat het ook goed. alleen als ie nog hard is zou ik het niet doen.

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:36

als jij er bang voor bent zou ik het niet doen,
maar misschien kun je hem een keer goed longeren voordat je naar buiten gaat? dan kan ie zich lekker uitleven :)

annemieke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:52

Probeer anders eerst aan de hand een wandeling te maken, kan je kijken hoe ze reageert op verkeer etc

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:18

Eerst een keer lekker losgooien, en dan gewoon lekker doen. Niet miepe maar rieje mit juh donder zou die ouwe op stal zeggen. :P

Hier staan ze ook niet in de wei, en we hebben alleen maar een buitenbak. Als die te slecht word gaan we zelfs op buitenrit.
We hebben ook niet de makkelijkste paarden ofzo, en toch leven we nog, dus ook bij jou zal 't wel meevallen. :D

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:40

je zegt dat hij een hele tijd op de wei heeft gestaan, heb je er de laatste tijd al op gereden in de binnenbak? ga gewoon eens om "uit te proberen" buiten uitstappen (evt. in de buitenbak zelf) en als het lekker gaat ga je toch gewoon lekker buiten rijden? niet bang zijn, just give it a try! _/-\o_