Ik heb een vraag, over hou ik met mijn pony moet gaan trainen, ik bedoel hiermee onder het zadel.
Hetis nog een jonge pony, van 3,5. Het is een fjord, maar met het nodige pit.
Zeker geen slomerd..
Hij kent de gewone hulpen, en donderdag heb ik ook al een aantal sprongetjes gemaakt. Dat vond hij super leuk!
Het lijkt me leuk om zowel met dressuur oefeningen, als met springen te gaan trainen. Helaas zijn wij niet in bezit van een bak, dus moeten wij de wei gebruiken, en als het erg blubbeig is, is dat dus niet mogelijk.
Gelukkig kunnen we van de zomer lekker aan het werk, maar nu zit ik dus met het 'probleem', hoe moet ik het trainen aan gaan pakken.
Als we gaan rijden is hij erg fris, hij probeert telkens er vandoor te gaan etc.. maar met veel moeite lukt het me hem in te houden
Alleen wanneer ik wil aandraven gaat hij gewoon zo snel, dat hij soms over zijn eigen benen heen struikeld. ik probeer hem zo goed mogelijk in te houden, maar het is gewoon erg lastig nog.
Meestal is hij na een kwartiertje wel rustig, alleen is er nog een probleem, hij kan niet rijden als er geen andere pony is, hij is gewoon echt niet te houden, en probeert er dan telkens in (ren)galop van door te gaan.
Tot nu toe hebben we telkens een andere pony er bij gezet, maar dit kan niet altijd zo blijven..
Hebben jullie tips, over een aantal van deze problemen??
Alvast bedankt!