Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kim_Uno schreef:sowieso vind ik het raar dat je meteen een pessoa bit er in hangt en als het even tegen zit dan maar een pelham met dubbele teugels, al weet je zus dan waar ze mee bezig is, en als je weet dat ie niet op een normaal bit te rijden is, verkoop hem dan ook niet aan een kind met een goede basis maar eigelijk toch nog niet weet waar ze mee bezig is.
Kim_Uno schreef:sowieso vind ik het raar dat je meteen een pessoa bit er in hangt en als het even tegen zit dan maar een pelham met dubbele teugels, al weet je zus dan waar ze mee bezig is, en als je weet dat ie niet op een normaal bit te rijden is, verkoop hem dan ook niet aan een kind met een goede basis maar eigelijk toch nog niet weet waar ze mee bezig is.
Maar het beste advies dat ik aan de eigenaresse kan geven is om met een trensje bij een GOEDE instructeur te gaan rijden. Bonita_Bon schreef:ChicaxIlke schreef:@ Bonita_bon: ik weet goed genoeg waar ik mee bezig ben om haar les te geven.
Kwestie van me even te verduidelijken...
dan zou je ook moeten weten dat jullie met deze bitten het probleem erger hebben gemaakt.
hestejente schreef:Leg haar dan gewoon uit wat je zelf zou doen om het paard van het bit af te krijgen (gevende hand, achterkant erbij, dat soort dingen) Als je dat niet kunt uitleggen, en niet kunt uitleggen waarom ze het zo het beste kan doen, moet je haar geen les geven.
Nog even over het bit: die pessoas vind ik krengen. Als ze toch een bit met hefboom wil zou ik juist liever haar de pelham aanraden, aangezien die door de kinketting niet kan doorklappen. Pessoas zijn zulke vuile bittenMaar het beste advies dat ik aan de eigenaresse kan geven is om met een trensje bij een GOEDE instructeur te gaan rijden.
dat zou anders inderdaad geen verantwoorde keuze zijn.midgie schreef:Ja ik zou het ook even aankijken in een les, hand er wel een gewoon dubbel gebroken bitje in zou ik zeggen, of bitloos, het is tenslotte een beginnen de ruiter , die nog helemaal niet veel van de techniek snapt, ga eerst eens als lesgeefster aan de basis werken, wat stap oefeningen , voltes rijden, de ruiter leren hoe ze kan leren voelend rijden enz enz.
Werken aan balans van ruiter en paard, want zo te lezen kan daar bij het paard ook nog heel veel aan gesleuteld worden,
Dat het paard gaat hangen aan de hand, kan meerdere oorzaken hebben,zadel,gebit, spierpijn, sluit dat eerst eens en zoek dan de oorzaak bij de ruiter en niet bij het paard en als de ruiter dit nog niet kan oplossen, dan kun je als goeie lesgeefster de ruiter vertellen hoe ze dit technisch kan oplossen, maar als hij het bij je zus ook al deed en steeds weer deed, dan ging daar technisch ook al iets niet helemaal lekker denk ik??