Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ponylove1995 schreef:Mischien kan je dat Natural Horsemanship proberen. moet je effe op dat forum hier op bokt kijken. Ik weet wel hoe het moet, maar doe het nooit want mijn pony snapt het niet. Ze denkt dat het een spelletje is xD.

Drunksheep schreef:Een andere pony kopen is de oplossing?
Ik vind dat je hier heel veel van kan leren, het kan heel lang duren, maar ik denk dat je ook vooral lef moet gaan krijgen op je pony. Mijn pony was vorig jaar levensgevaarlijk en net als de jouwe bleef deze maar rennen en rennen. Hiervoor heb ik echt moeten gaan rijden. Het klinkt heel gemeen maar ik kreeg als truukje geleerd - het is een western truukje - dat je de binnenteugel heel kort moest pakken om hem uit balans te brengen, paarden vinden dit namelijk niet fijn. Wel heb je dan als risico dat je paard kan vallen. En het is niet het meest paardvriendelijke truukje, maar een gevaarlijke pony is niet leuk. Ook ik wilde het in het begin niet doen, omdat ik graag te lief voor mijn pony ben, maarja. Het is óf jij moet je pony een paar schoppen onder z'n kont geven óf je pony wordt een ongelooflijke draak. Een ander truukje kan zijn om je pony in de hoek te zetten en ook dit is wel redelijk lef hebben; sommige paarden remmen pas heel laat
Ook een goede begeleiding helpt veel, leer anders weer een beetje vertrouwen te krijgen in je pony, ga aan de longe werken met hem, grondwerken, aan de longeerlijn rijden enzovoort. Vaak is het echt een kwestie van vertrouwen en lef.
Dit soort pony's moet je niet lief gaan aaien om het over te laten gaan, maar laten zien dat ze niet bij jou moeten gaan klieren.
En daarbij, ik weet inderdaad niet wat haar niveau is... Maargoed nogmaals, het hielp voor mij en ik heb nu een wereldpony.
Maar als je al een aantal jaartjes rijdt zou ik zeker vol blijven houden. Zoals ik al zei; Je leert er zo gruwelijk veel van.
Pony is verkocht als kinderpony, maar helaas dus geen kinderpony.