Wie kan mij helpen met een rennende pony?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene18

Wie kan mij helpen met een rennende pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:25

Mijn pony vind galop heel erg moeilijk. Het gaat soms wel maar het is heel hard werken. Hij heeft vooral linksom heel erg de nijging naar binnen te vallen, zodat ik op de buitenkant ga zitten, zodat hij het makkelijker heeft. Ik moet dan op de binnenkant gaan zitten om en hem naar buiten duwen want hij gaat kleine cirkels, maar als ik dit doe gaat hij alleen maar harder, en neemt ie contra-stelling, als ik de stelling goed neemt gaat t 2 passen goed en dan vind ie weer een manier om onder t zware werk uit te komen. Als ie dan versnelt probeer ik m met mn stem weer terug te krijgen. Dat werkt ook wel redelijk, maar toch heb ik t hier heel erg zwaar mee. Weten iemand misschien nog een andere manier om hem te leren hoe hij rustig moet galopperen? Ik ben benieuwd!

iefke

Re: Wie kan mij helpen met een rennende pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:45

PP -> RT

bella2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:10

Ik denk dat jou paardje het erg moeilijk vind om zijn balance te houden in galop.
ik zou haar als beloning na t werk ontspannen laten galoperen en dan maar hard, eerst ontspannen en belonen. rent ze in draf ook weg voor t werk? die van mij heeft er 2 jaar over gedaan en nog blijft het lastig. (Draver) vanuit stap aanspringen vinden ze vaak makkelijker.. en na een keer galoperen niet blijven proberen maar eerst weer naar de ontspanning toe..

aeolusnr1

Re: Wie kan mij helpen met een rennende pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:40

Steeds vanuit een nageeflijk paardje vragen om aan te springen, en hem vooraf leren dat een kleine volte rust kan brengen.