Dit kan niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 03:42

Geweld is echt niet de oplossing, al verlies ik ook wel eens mijn geduld als Bobby voor de zoeveelste keer de poetsplaats niet op durft te lopen. maar het helpt meer door rustig te doen en doen alsof het allemaal heel normaal is.. laat hem vooral niet omkeren! dan maar achteruit, maar je moet hem niet zijn zin geven natuurlijk, dan doet hij het volgende keer weer.. zorg ook dat als hij zo idioot gedaan heeft dan je alsnog hoe dan ook (lees: desnoods aan de hand) een eindje gaat lopen, en doe vooral tegendraads (lees: juist de kant op lopen waar hij niet heen wil)
Komt allemaal wel goed.. Hij moet het mischien ook nog even door krijgen we er de baas is.. of dat het helemaal niet eng is Lachen
Suc-6
Groetjes liss

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 17:31

JA heel erg bedankt!! Ik heb vandaag maar eens geprobeerd om er naast te lopen maar het is wel gelukt dus ben heeel blij dat jullie mij zo geholpen hebben!! Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:55

Alicia,

Ik denk dat Nikki je in de maling neemt. Ik ken nikki ondertussen wel en die heeft elke keer weer iets ...... ze neemt je buiten toch ook wel eens in de maling?? Ineens de benen nemen. Ze heeft het ook eens gedaan terwijl ik met je moeder reed, nam ze ineens de benen omdat ze geen zin had om naar Jeanne te gaan.
Kijk eens naar Selina, die deed dit toch ook..... even iets harder aanpakken ze gaat wel.
Zaterdag ben ik op stal, ik help je wel als het niet lukt.

Groetjes Femke

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:39

he alicia ik ken jou paard ook wel *LOL* .
enn jij moet eerst leeren de baas te zijn over je paard ,want dat ben je niet .ga nou maar eerst in de bak rijden tot jij de baas bent over nikki,en als je het probeert(het laantje af) dan moet je niet denken het lukt niet ik ga maar terug want dan heeft nikki gewonnen inplaats jij .en trapt nikki nog naar je bennen als je aanspoort en bokt ze nog steeds zo veel??

en waarom ben je van les afgegaan terwijl je nikki niet helemaal in de hand heb.dat snap ik niet.les is er omdat soort dingen te leren(je paard de baas te zijn).

groetjes sanne en als nikki nog steeds zo verveelend blijft moet je ff en pb stuuren,wil je dan best wel een paar tips geven .

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:09

Heel erg bedankt allemaal!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:00

enne nikki is een lief paard, dus er kan nog alles aan gedaan worden.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:47

hey, mijn gat ook niet naar buiten als ik er op zit! wel als ik er naast loop of als er een ander paard mee gaat maar alleen :s
na ja ik heb er vrede mee. ik vin ut veel te gevaarlijk om met die pony op straat te vechten

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:13

Mijn pony doet het ook, heeel vervelend.
Ze probeert me uit, ik heb er nog maar pas, ze gaat stilstaan en achteruitlopen en als ik er een tik geef, bokt ze en gaat ze nog harder achteruit Boos! Boos! Boos! . Ze gaat (nog) niet terug naar huis rennen, maar hoe moet ik dat achteruit lopen en bokken afleren en voorkomen dat het nog erger wordt??? Ik weet zeker dat ze niet bang is.
Maar als ik ga meppen dan wordt ze hartstikke fel Boos!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:59

Als je paard niet bang is maar gewoon vervelend kun je wel wat met deze reacties denk ik. Alleen als je je paard normaal al niet onder controle hebt kun je misschien beter proberen om daarvoor te zorgen.

Mijn pony is nu heel bang buiten, ik ga niet meer zo vaak en als ik ga is hij gewoon echt bang. Ik ga dan met een andere paard, dat zoizo het liefst 1 die hij lief vindt(nou vindt hij bijna elk paard lief dus das niet zo'n probleem opzich)en als hij dan heel gespannen wordt stapt die ander af(mits haar paard wel braaf is natuurlijk)en houdt hem vast. Dat vind ik een hele fijn methode, vooral omdat wij het doen voordat hij iets raars heeft gedaan. Ik voel het wel als hij de lucht in wil gaan ofzo, dan doen we het meteen zo zodat hij nog niets heeft gedaan. We geven hem dus gewoon niet de kans om iets te doen, want als hij nu weer een keer echt aan de kletter gaat wordt het nog erger natuurlijk. Ik ga nu naar drente met hem dan ga ik daar naar buiten, daar is het zoizo een stuk rustig dus ik hoop dat het lukt. Bij ons als het rustig is is het zoizo veel minder, maar als er allemaal honden rennen en jochies met toeterende scooters zijn enzo dan wordt het erg maar die zullen daar hopelijk een stuk minder zijn.

Misschien dat jij de volgende keren aan iemand kan vragen om even een stukje mee te lopen(dat jij er dus op zit en een ander hem vast houdt)

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 10:26

hoihoi,

heel erg bedankt allemaal ze loopt er al veeeeel makkelijker af!! Knipoog