Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sempie schreef:Allee haar leeftijd is 16 maar bij het rijden merk je er TOTAAL niets van. Maar omdat ik wat rekening wil houden met haar reële leeftijd dacht ik beetje na of het zinvol is en niet meer kwaad dan goed gaat doen omwille van de leeftijd.
. hyppolyte schreef:Hangt er helemaal vanaf hoe je aan de gang gaat, als je niet gaat trekken en plukken en een verplichte krul wilt bereiken is er niet zoveel aan de hand. Als je wel graag je paard in de krul ziet met aardig wat druk zou ik het lekker zo laten.
Waarom wil je dat eigenlijk, als ze nu lekker loopt is er toch niet zoveel aan de hand?
hyppolyte schreef:Tsja, ach, ik zou me daar niet zo heel druk om maken, als ze verder zo goed loopt dan zou het wat mij betreft niet uitmaken hoe het eruit ziet. Wat wil je dan precies ander doen, wat voor plaatje wil je naar buiten brengen, waarom moet het deftig zijn? Ik vat het niet helemaal
hyppolyte schreef:Hangt er helemaal vanaf hoe je aan de gang gaat, als je niet gaat trekken en plukken en een verplichte krul wilt bereiken is er niet zoveel aan de hand. Als je wel graag je paard in de krul ziet met aardig wat druk zou ik het lekker zo laten.
Waarom wil je dat eigenlijk, als ze nu lekker loopt is er toch niet zoveel aan de hand?
dat is iets waar ik mij niet mee bezighoud.
. Ik vroeg me af wat je doel precies was en wat je ermee wilde bereiken en waarom.
. Nogmaals, daar zou ik me dus echt niet druk om maken.
Dus het ligt helemaal aan de merrie zelf!