Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar zal het proberen.. 
_Jorien_ schreef:Ja, hoe leg je dat uit.. Om te doen is het toch makkelijkermaar zal het proberen..
Benen erbij aan de voorkant lengte geven. Wel contact houden, maar zo proberen dat ie langer en lager gaat worden in de hals.
loveuuuu schreef:Je handen heel laag doen en zagen.
ikke20 schreef:van buitenteugel naar binnenbeen rijden
Je rijdt van achter naar voor, dus met je been naar de teugel.Barmat schreef:Bramasole schreef:Als je dat zelf niet weet, dan hoor je het ook niet te doen.
Idd - afblijven met de handjes en niet zelf aan gaan prutsen
Zo denk ik er dan over. Uhhhm schreef:ikke20 schreef:van buitenteugel naar binnenbeen rijden
Zullen we dat maar even omdraaien?Je rijdt van achter naar voor, dus met je been naar de teugel.
Verder ben ik het er wel mee eens dat je niet moet gaan prutsen met iets wat je niet weet, dus beter even met instructie overleggen over VWNW en hoe je dat moet doen.
__Jesper schreef:loveuuuu schreef:Je handen heel laag doen en zagen.
En bij elke pas met je spoor schoppen, anders lopen ze niet door is mijn ervaring.
Wat ook helpt is een pelhambit met een pessoabit in je paard zijn mond doen.
Mijne gaat er heel erg mooi van lopen
loveuuuu schreef:Je handen heel laag doen en zagen.
(is ook makkelijker gezegd hoor
) Met LDR krijg je ook wel een leniger sterker paard, maar LDR geeft ook weer heel veel spanning bij het paard doordat hij in zo'n onnatuurlijke houding loopt.
MLoeser schreef:loveuuuu schreef:Je handen heel laag doen en zagen.
Gefeliciteerd, je bent een echte paardenkenner, ga gauw je kennis verspreiden over bokt, zoals je nu al goed doet, maak je vrienden mee. NOT Maar ik denkt dat de TS wel beter weet.
Verder ben ik het met Marcel eens. De methode op de eerste foto: lang en laag, daar heb ik heel veel paarden mooi mee aan het lopen gekregen: je kan er een fijn lenig paard mee krijgen met een goede sterke rug. Enige is wel: probeer rechtop te blijven, anders haal je het paard makkelijker uit balans(is ook makkelijker gezegd hoor
) Met LDR krijg je ook wel een leniger sterker paard, maar LDR geeft ook weer heel veel spanning bij het paard doordat hij in zo'n onnatuurlijke houding loopt.
Verder: uitleggen hoe je LDR kunt gaan oefenen is inderdaad erg lastig over de PC, dus het is fijner als je instructrice komt helpen. Die kan ook tips geven als het eventjes niet gaat zoals het moet
Citaat:En bij elke pas met je spoor schoppen, anders lopen ze niet door is mijn ervaring.
Wat ook helpt is een pelhambit met een pessoabit in je paard zijn mond doen.
Mijne gaat er heel erg mooi van lopen
Citaat:wat een opmerking![]()
ik zal jou eens bij elke pas een schop geven.. kijken of je dat dan ook nog zo leuk vind!
Navidad schreef:Laag diep en rond bereik je door een juiste en fijne aanleuning.
Veel mensen denken dat het paard zomaar even laag diep en rond gezet kunnen worden, dit is dus fout. Laag diep en rond bereik je doormiddel van veel schakelen en veel overgangen rijden, zodat de achterhand er optimaal onder zit en de aanleuning juist is. Dan zet je je hand naar voren en zorg je dat je paard je hand volledig volgt.