binnenhand, te diep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynntjeee

binnenhand, te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:17

als ik om de volte ga doe ik mijn hand wel van de hals maar ik trek hem wel naam mijzelf toe.
hoe kan ik dat verhelpen??
en ik zij op een pony die al heel snel te diep rijd, hoe kan ik dat verhelpen??

thanx!! :D

xAmazone

Re: binnenhand, te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:53

kleine 'kneepjes'
2e probleem
aandrijven.
zorg eerst dat je paard voorwaarts en
goed aan je been is. en dat je er zeker
niet aan gaat lopen trekken.. dan krijg
je dit waarscheinlijk ook.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:58

In je les behandelen en sturen moet je op je zit en niet met de binnenhand van de hals, hou je handen bij mekaar en vraag wat stelling en kijk goed waar je heen moet en wijs bij wijze met je navel de kant op en leg je buiten teugel tegen de schouder zodat je hem mee kan nemen met de buiten teugel en druk eraf als hij mee gaat, als hij te veel naar binnen komt kun je dat met je binnen teugel weer op lossen.
Als hij niet reageert op die druk is het misschien verstandig om eens wat grond werk te gaan doen.

chrisje_83

Re: binnenhand, te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:09

Probeer tijdens het rijden van je volte niet te veel te willen sturen met je binnenhand maar zoals Midgie zegt met je buitenhand te begrenzen zodat ze daardoor de volte loopt. Zelf vraag ik weleens extra door aan de binnenkant voor meer stelling en buiging, dan doe ik ook mijn hand van de hals af maar blijf wel naar de mond toestaan. Ik haal mijn hand dan als het ware in de richting van de mond van de hals af.

Je tweede probleem komt vaak voort uit een paard wat niet goed aan het been is en niet voldoende actief van achteren uit loopt. Probeer je paard eerst wat meer te activeren en helemaal niets aan de voorkant te vragen. Rijdt veel overgangen en tempowisselingen om je paard actiever en beter aan je been te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:18

Je paard gaat snel te diep lopen als je er met de binnenhand teveel aan zit. Handen goed dragen, zorg dat je het paard lekker voorwaarts hebt.
midgie schreef:
In je les behandelen en sturen moet je op je zit en niet met de binnenhand van de hals, hou je handen bij mekaar en vraag wat stelling en kijk goed waar je heen moet en wijs bij wijze met je navel de kant op en leg je buiten teugel tegen de schouder zodat je hem mee kan nemen met de buiten teugel en druk eraf als hij mee gaat, als hij te veel naar binnen komt kun je dat met je binnen teugel weer op lossen.
Als hij niet reageert op die druk is het misschien verstandig om eens wat grond werk te gaan doen.

Dit is idd een heel fijne manier om te sturen :j