het gevolg is dat als ik maar heel even druk op de teugels zet dat ie als een gek met dat hoofd heen en weer gaat zwaaien, het is dan net alsof ik ook zit te zagen.Wie heeft een tip om hem dat af te leren? ik ben heel stil met mijn handen om hem zo min mogelijk te irriteren en laat hem ook de ruimte, dus ik zit niet met veel druk op de teugels, maar zodra je er maar ff ietsje druk op zet gaat ie met dat hoofd zwaaien

maar ik zal eens tegen zijn eigenaars zeggen dat ze er eens een tandarts bij moeten halen, wie weet wat dat oplevert, alhoewel ie wel goed eet en geen propjes maakt ofzo
zo ik was echt super blij, hij heeft niet 1 keer met zijn hoofd geschud
) nou heb ik 'm dus waar ik 'm hebben wil, heb ik weer problems op de volte, als ik een volte met hem rij, dan kijkt ie dus de verkeerde kant op, ik hou netjes mijn binnenteugel van de hals en begrens aan de buitenteugel, alleen hij "kantelt" zijn hoofd en kijkt vrolijk de andere kant op. Dus nou ga ik maar veel voltes met hem rijden en dan ook van groot naar klein en andersom, ik hoop dat ik dit er nou ook weer uit ga krijgen