tips nodig :o

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlszjuh95

tips nodig :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:23

hallo,
ik heb sinds november een paard gekregen. in het begin moesten we allebei wennen dus niet gelijk zware trainingen gedaan. alleen ben sinds kort echt bezig met aan de teugel en stelling, maar in de galop loopt ze 1 en soms 2 passen aan de teugel en dan bokt ze. ik denk zelf dat dit komt doordat ze deze spieren nog nooit heeft gebruikt. want er is alleen met haar gereden en niet getraint. heb jij misschien tips? om haar toch te trainen maar zo dat ze niet van die spieren last gaat krijgen?

Sim

Re: tips nodig :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:26

De galop even laten voor wat het is. Eerst lekker in draf werken aan de aanleuning en lengtebuiging.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:50

Simmie schreef:
De galop even laten voor wat het is. Eerst lekker in draf werken aan de aanleuning en lengtebuiging.

ja precies.

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:54

Ik zou eerst alles uitsluiten qua gezondheid, is je paard recht, heeft het rugproblemen, past het zadel nog wel goed, zit jij als ruiter niet verkeerd? Als dat allemaal goed is, dan pas een volgende stap ondernemen :Y)

Aan de longeerlijn en trainen trainen trainen

Als dat goed gaat pas een volgende stap ondernemen en kleine stukjes onder het zadel.

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:51

Taartdoos schreef:
Ik zou eerst alles uitsluiten qua gezondheid, is je paard recht, heeft het rugproblemen, past het zadel nog wel goed, zit jij als ruiter niet verkeerd? Als dat allemaal goed is, dan pas een volgende stap ondernemen :Y)

Aan de longeerlijn en trainen trainen trainen

Als dat goed gaat pas een volgende stap ondernemen en kleine stukjes onder het zadel.

gezondheid is geen probleem, mijn zit ook niet volgens mijn 3 instructrice's ;) en mijn zadel is pas nog nagekeken

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:15

nu vraag ik me toch af waarom je 3 instructrices hebt :o

maar even ontopic, zelf zat ik ook meteen aan pijn (of zadel dus) te denken, kan ook uitproberen of moeite zijn ;) zelf zou ik eerst de pijn (willen) uitsluiten en dan verder gaan, en lekker aan de longe trainen inderdaad

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:21

Lisa_Dries schreef:
nu vraag ik me toch af waarom je 3 instructrices hebt :o

maar even ontopic, zelf zat ik ook meteen aan pijn (of zadel dus) te denken, kan ook uitproberen of moeite zijn ;) zelf zou ik eerst de pijn (willen) uitsluiten en dan verder gaan, en lekker aan de longe trainen inderdaad

ik bedoel 2 (typfoutje (A) )
1 voor prive dressuur en 1 voor prive springen ;)

longeren lijkt me een goed idee alleen dat kan ze niet echt:P dus zal wel ff flink gaan oefenen aan de longe dat ze daar wat makkelijker in word.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:53

misschien heeft je paard last van zijn gebit? het kan zijn dat íe bokt omdat hij misschien last van zijn rug heeft.. :o rugproblemen kan o.a. veroorzaakt worden door gebitsproblemen.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:32

Ik zou eerst uitsluiten of het iets medisch is.
En is proberen aan de longe met pessoa, en zien wat de reactie van je paard is dan.
Wat zegt je lesgeefster hierover dan?

Just_Me_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:26

Veel jonge ongetrainde paarden hebben moeite met galop , bokken kan daar dus een signaal van zijn ! Auch niet fijn ...
Ik zou idd uitsluiten dat het iets medisch is en voorlopig lekker stappen en draven . Leer je paardje de galop aan waar je de ruimte hebt in de bossen of in een weiland !! Galop is moeilijk zeker als je paardje de balans nog moet vinden , en dan ook nog door de wendingen moet in de bak

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:58

ElineBungle schreef:
Ik zou eerst uitsluiten of het iets medisch is.
En is proberen aan de longe met pessoa, en zien wat de reactie van je paard is dan.
Wat zegt je lesgeefster hierover dan?

dat ik gewoon af en toe een beetje vraag in de galop of mijn paard naar beneden wil lopen ;)
aan de longe zal een probleem worden ze word daar heel druk en onrustig van dat moet ik haar nog leren:P

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:32

ik zou haar eerst lekker laten wennen aan je rij stijl en gewoon stilletjes aan op bouwen. als je wilt gaan galloperen misschien eerst aan het longeerlijn. als dit lukt . kan je als je draaft haar aan de teugel vragen en als je wilt aangalloperen je teugels iets losser laten. dat netjes rijden komt nog wel maar het moet eerst makkelijk worden voor jullie allebij.
toi toi x

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:59

brendastral schreef:
ik zou haar eerst lekker laten wennen aan je rij stijl en gewoon stilletjes aan op bouwen. als je wilt gaan galloperen misschien eerst aan het longeerlijn. als dit lukt . kan je als je draaft haar aan de teugel vragen en als je wilt aangalloperen je teugels iets losser laten. dat netjes rijden komt nog wel maar het moet eerst makkelijk worden voor jullie allebij.
toi toi x

vind ik een goede tip:D denk dat ik dat ga doen, langzaam aan netjes laten lopen ;)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:24

inderdaad, je kan het beste rustig opbouwen je kan toch niet verwachten van een paard dat dat nooit deed dat die plots helemaal aan de teugel looopt

Thomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:58

JE kunt lengtebuigingen gaan doen, dan zet je druk op de buitenteugel en laat je de binnenteugel lekker los, zodat het paard lekker los wordt aan beide kanten.
En je kunt natuurlijk contrastelling gaan doen, hier worden ze ook lekker los van.
En veel voltes, slangenvoltes rijden hierdoor moet je steeds avn stelling veranderen en worden ze los.
Succes!