Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne556

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:25

Heei
Ik hoop dat het hier goed staat..
Ik heb een verzorgpaard, en ik heb ook springles. Maar als ik op de sprong af ga gaat het gewoon goed, de sprong ook, alleen als ik van de sprong af ben gaat die heel erg trekken in z'n mond en rennen. Ik heb echt geen idee wat ik daar tegen moet doen, de gene die mij lest geeft zegt dan ook dat ik misschien een ander bitje moest nemen.
Misschien weten jullie iets?

Bopje

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:27

Dit had ik ook, meteen weer in het zadel gaan zitten en hooooooo roepen, desnoods zet je hem een keer in de hoek als het echt niet gaat, maar niet te vaak!!

dit heeft bij mij geholpen

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:32

Rug even na laten kijken.....

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:33

Ja dat doe ik dan ook, alleen het probleem is ik ben zelf best nog wel klein :P en weeg ook niet echt veel.. dus het paard voelt mij al helemaal niet. En hij geeft best wel hoog op in de galop, dus dan val ik al wat naar voren en vooral als die dan nog gaat trekken.. Ik had hem idd ook een paar keer in de hoek gezet, alleen na een paar keer ging die vanzelf al de hoek in omdat die al wist dat die een hoek in moest :+

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:34

Mijn paard had daar in het begin ook last van. Komt omdat ze het springen zo super leuk vind. Wat bij mij geholpen heeft, is na de sprong zo snel mogelijk stil zetten & dit constant herhalen. Dus na de sprong gelijk hem stil zetten & een paar tellen stil laten staan & dan daarna rustig weg stappen. Op gegeven moment vond ze dat niet meer leuk dus werd ze rustiger & ging ze niet meer als een gek rennen.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:37

ceesje schreef:
Rug even na laten kijken.....

Ik had ook z'n rug nagekeken maar daar had die geen last van.

iertje2valen schreef:
Mijn paard had daar in het begin ook last van. Komt omdat ze het springen zo super leuk vind. Wat bij mij geholpen heeft, is na de sprong zo snel mogelijk stil zetten & dit constant herhalen. Dus na de sprong gelijk hem stil zetten & een paar tellen stil laten staan & dan daarna rustig weg stappen. Op gegeven moment vond ze dat niet meer leuk dus werd ze rustiger & ging ze niet meer als een gek rennen.

Hij vind het inderdaad ook heel erg leuk! Ik probeer hem inderdaad ook metteen stil te zetten.. maarja dat gaat best wel moeilijk als die heel erg gaat rennen.. :+ Maar ik zal het in ieder geval proberen! Dankje!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:38

meteen een kleine volte(niet te klein)

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:02

Ja dat kan ik inderdaad ook doen ;) Alleen ik denk dat dat trekken dan niet ophoud?

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:05

eej wat ook kan helpen is na de sprong gelijk afewenden,
hem wel de sprong af laten maken maardaarna gelijk afwenden en als hij na de sprong rustig gaat gewoon rechtdoor, zo leert hij dat het makkelijker is om gewoon rustig te galloperen. ik hoop dat je er wat aan hebt!.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:07

Oja dat kan natuurlijk ook! Ik zal het proberen! Dankje :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:08

ik rijd op de manege ook precies zo'n pony ongeloofelijk fris omdat niemand meer durft, hij rijd dus 1 x in de week en dat ben ik, hij gaat er echt heel vaak vandoor, rug en nek lang maken, trekken, en bijna niet te stoppen, bij springen doet ie precies het zelfde wat jij beschrijft mijn les gever zegt dat ik hem voor de hindernis al moet stoppen als die te snel is, en altijd stoppen of een hoek op zoeken als die het weer doet! Veel suc6 ik ken het probleem erg vervelend!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:09

Fellowschat schreef:
eej wat ook kan helpen is na de sprong gelijk afewenden,
hem wel de sprong af laten maken maardaarna gelijk afwenden en als hij na de sprong rustig gaat gewoon rechtdoor, zo leert hij dat het makkelijker is om gewoon rustig te galloperen. ik hoop dat je er wat aan hebt!.

ik doe dit ook helpt ook, maar pas op dat hij niet over de kop vliegt is wel gevaarlijk :o

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:14

ismy schreef:
ik rijd op de manege ook precies zo'n pony ongeloofelijk fris omdat niemand meer durft, hij rijd dus 1 x in de week en dat ben ik, hij gaat er echt heel vaak vandoor, rug en nek lang maken, trekken, en bijna niet te stoppen, bij springen doet ie precies het zelfde wat jij beschrijft mijn les gever zegt dat ik hem voor de hindernis al moet stoppen als die te snel is, en altijd stoppen of een hoek op zoeken als die het weer doet! Veel suc6 ik ken het probleem erg vervelend!

Ja dat doet hij dus ook, alleen bij gewoon rijden rijd die weer als een engeltje dus ja.. :+

myrzzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:16

Mijn pony deed dat ook vaak,
mijn instructeur gaf als advies om na de hindernis mn pony in de hoek te zetten (of gewoon tegen de bakrand).
Als dat wat beter gaat twee hindernissen achter elkaar zetten met flinke ruimte ertussen. Dan tussen die twee hindernissen halt houden. Op een gegeven moment moest ik een parcours springen en dan tussen elke hindernis halt houden.
Bij mij hielp het heel goed en werd mn pony veel rustiger.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:18

Oke dankje allemaal voor die tips! Ik zal het gaan proberen deze week.. :D

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:27

Ik had precies het zelfde, me pony crosde ook erg hard door en bokte ook nog eens ontzettend gemeen met zijn hoofd tussen zijn benen na de hindernis.
Afwenden of op de volte zetten wil nog wel eens helpen of dus op de bakrand afrijden, alleen dit kan natuurliijk ook weer voor nieuwe situaties gaan zorgen zoals slidings.
Vooral weer op je kont gaan zitten en ook niet vooral te veel gaan trekken of in de mond zitten.
Succes!