Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en weeg ook niet echt veel.. dus het paard voelt mij al helemaal niet. En hij geeft best wel hoog op in de galop, dus dan val ik al wat naar voren en vooral als die dan nog gaat trekken.. Ik had hem idd ook een paar keer in de hoek gezet, alleen na een paar keer ging die vanzelf al de hoek in omdat die al wist dat die een hoek in moest
ceesje schreef:Rug even na laten kijken.....
iertje2valen schreef:Mijn paard had daar in het begin ook last van. Komt omdat ze het springen zo super leuk vind. Wat bij mij geholpen heeft, is na de sprong zo snel mogelijk stil zetten & dit constant herhalen. Dus na de sprong gelijk hem stil zetten & een paar tellen stil laten staan & dan daarna rustig weg stappen. Op gegeven moment vond ze dat niet meer leuk dus werd ze rustiger & ging ze niet meer als een gek rennen.
Maar ik zal het in ieder geval proberen! Dankje! Fellowschat schreef:eej wat ook kan helpen is na de sprong gelijk afewenden,
hem wel de sprong af laten maken maardaarna gelijk afwenden en als hij na de sprong rustig gaat gewoon rechtdoor, zo leert hij dat het makkelijker is om gewoon rustig te galloperen. ik hoop dat je er wat aan hebt!.
ismy schreef:ik rijd op de manege ook precies zo'n pony ongeloofelijk fris omdat niemand meer durft, hij rijd dus 1 x in de week en dat ben ik, hij gaat er echt heel vaak vandoor, rug en nek lang maken, trekken, en bijna niet te stoppen, bij springen doet ie precies het zelfde wat jij beschrijft mijn les gever zegt dat ik hem voor de hindernis al moet stoppen als die te snel is, en altijd stoppen of een hoek op zoeken als die het weer doet! Veel suc6 ik ken het probleem erg vervelend!