Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Coby schreef:Paard van achteren naar voren rijden, met normale tot lichte druk op de teugels.
Veel schakelen wil ook helpen. Je paard gaat dan steeds meer je hand op zoeken. Geen druk op de teugels is ook niet goed, dus niet losgooien. Heeft ze ook geen last van het zadel? Dat ziet een DA vaak minder goed.
De achterhand (zeg maar de kont/achterbenen) moet voldoende mee komen, alleen zo kan een paard op een fatsoenlijke manier het bit aannemen. Dit doe je door hem/haar scherp aan het been te maken. Dus been is reactie enz. Door te schakelen activeer je dit nog meer.
zipster schreef:ik heb dat vandaag ook gehad, paard deed het de laatste twee keer rijden al en had zo iets van wat voor iets nieuws hij heeft nou weer?!?!
ik heb even gevraagd aan iemand of die me even wilde helpen(rijd op een aardig hoog niveau) en het probleem was echt binnen twee minuten op gelost. Het probleem bij die van mij was dat ik te weinig druk had. Je moet constant kontact houden met de mond van het paard anders kan je vrij weinig, en op twee teugels rijden is ook echt super belangrijk. Ik hoop dat het voor jou ook zoo snel opgelost is.
zipster schreef:ik heb dat vandaag ook gehad, paard deed het de laatste twee keer rijden al en had zo iets van wat voor iets nieuws hij heeft nou weer?!?!
ik heb even gevraagd aan iemand of die me even wilde helpen(rijd op een aardig hoog niveau) en het probleem was echt binnen twee minuten op gelost. Het probleem bij die van mij was dat ik te weinig druk had. Je moet constant kontact houden met de mond van het paard anders kan je vrij weinig, en op twee teugels rijden is ook echt super belangrijk. Ik hoop dat het voor jou ook zoo snel opgelost is.
).
Citaat:(en dan zijn er ook nog van die ezels die dan denken dat dit spieren zijn ).
das echt te zot voor woorden dat mensen dat denken
Roxy_K schreef:hoi, wat kan ik hier aan doen?
meestal tijdens het galloperen gaat hij met ze hoofd schudden omhoog en naar beneden...
maar ook als het ook maar iets moeilijker word...