Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rijerijerije schreef:ok, nu doen ze het! Wat de filmpjes laten zien is een paard dat na inspanning gewoon wat speelt met het bit, meer niet. Ze doet het niet overdreven, doet haar mond niet open, steekt geen tong uit.... Lijkt mij dat ze gewoon even de druk van de teugels tijdens het rijden wil laten afvloeien.
Houdt ze tijdens het rijden wel mooi haar mond stil? Wordt ze sterk of gaat ze in tegen jouw teugelhulpen?
midgie schreef:Ziet er in mijn ogen ook niet heel erg uit, ik persoonlijk zou wel de sperrriem eraf halen.
Misschien kun je tussen het rijden wat meer ontspanning geven waardoor het kauwen na het rijden ook minder is, schud ze ook vaak zo met het hoofd??
midgie schreef:Misschien eens proberen, denk niet dat de sperriem veel kan doen bij weg schieten, dat ze dan de mond open doet is misschien een teken dat ze een pijn prikkel krijgt van het bit , misschien juist beter dan zonder te rijden zodat ze juist haar mond open kan doen als er teveel druk op het bit komt en misschien juist minder wegschiet dan , maar denk dat je daar voor meer op techniek moet gaan trainen om die weg schiet momenten minder te maken.
Dat ligt echt bij jou eigen rijkunsten.
meagen schreef:Het is niet erg
ze probeert aleen met haar tong over heen te komen wij hebben ook zulke paarden op stal staan die het doen
midgie schreef:meagen schreef:Het is niet erg
ze probeert aleen met haar tong over heen te komen wij hebben ook zulke paarden op stal staan die het doen
Op zich geeft dat al aan dat er iets niet fijn in de mond is natuurlijk.
Maar wat, Gebit? Bit? Ruiterhand? zijn allemaal dingen die gecontroleerd kunnen worden en misschien ook al zijn.
Maar kan ook heel goed zijn dat ze na het rijden helemaal ontspant, misschien kun je na het rijden gelijk de sperriem los maken, zodat ze kan geeuwen, dus haar mond helemaal open kan doen en dan minder kauwt daardoor, ga dingen onderzoeken.
Is echt heel moeilijk om dit via het inet te ontdekken, wij zien jou niet rijden en zien niet of het paard zich onder het rijden ontspant enz enz, wat zegt b.v je instructrice ??