Nu heb ik al veel om mij heen gevraagt wat ik er aan kan doen en tja bijna niemant weet het de 1 zegt elastiek de ander martingaal en weer een ander zegt ik had dit paard nooit gekocht.
Heel verschillend en eigenlijk helpt niks wat hun zeggen.
Ik ga zoizo al in de zomervakantie op les maar daar heb ik nu echt geen tijd voor door mijn school en door het slechte weer is het niet tedoen om te rijden. Ik heb hem pas vanaf 18-10-09 dus ook nog niet lang. Ik rijd dan nu met elstiek heb hiervoor met martingaal gereden maar dat hielp echt niks, nu ik met elastiek rijd gaat het wel stukken beter maar nog niet helemaal goed, zoon elastiek he is dat trouwens zielig?? want het trekt aardig hard is z'n mond als je hem strak zet dat hij niet meer kan stijgeren maar wel helemaal in de krul loopt. Nero is ook bang voor de zweep en als ik boos op hem word door hard tegen hem te praten reageert die ook heel erg raar alsof die harde stemmen eng vind (hij gaat dan namelijk stijgeren.) Ook als ik met Nero in de duinen galoppeer gaat hij tehard ik kan hem niet meer bij me houden terwijl hij echt niet hard in de mond is denk ik. Hij wil gewoon niet luisteren. En natuurlijk is les het verstandigst maar dat ga ik dus ook pas in de zomer doen. omdat ik dan alle tijd heb en het is natuurlijk ook niet lekker goed koop. Dus tot die tijd moet ik het zelf proberen het liefst echt zelf zonder dat ik het atvies krijg om er toch iemand bij tehalen want echt waar daar heb ik niks aan omdat ik dat toch niet mag van mijn ouders doordat ik van de zomer op les ga.
Maargoed zoals jullie nu lezen denken jullie nu natuurlijk ook jeetje waarom heb jij ooit dat paard gekocht?!!! Maar dat komt omdat hij bij die eigenaren zo mak was en in de omgang ook en ik wil ook wel een uitdaging maar niet dat het levens gevaarlijk word doordat ik hem niet meer stil krijg of dat hij stijgert, mijn ouders en zusje willen hem al verkopen omdat zij hem echt niet leuk vinden maar ik weer gewoon zeker dat ik hem wel aankan en dat hij verandert maar daar heb ik jullie advies wel voor nodig!Dus hebben jullie misschien advies om Nero niet meer telaten stijgeren of om hem beter bij me tehouden??
Alvast bedankt
Groetjes Isabelle