paard gaat naar beneden tijdens uitstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveflira

paard gaat naar beneden tijdens uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:52

Wij zijn aan het werken om mijn paard naar beneden te vragen met zijn hoofd, nu ja als ik draf of galop doe doet hij het helemaal niet, maar als ik hem begin uit te stappen, dan gaat hij mooi naar beneden op de lange teugel.

tips?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:54

Lang laag rijden; voorzicht wat vragen en gelijk ontspannen in de hand wanneer hij naar beneden gaat en zo langzaam oefenen totdat hij doorheeft dat hij beter zijn hoofd laag kan houden (zo zou ik het doen ;))

madelein

Re: paard gaat naar beneden tijdens uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:55

probeer het met kleine stapjes te doen. Ik heb ook een paard gereden ( tuiger, gelder) die dit probleem had. Steeds een klein beetje lengte geven helpt! En belonen als hij strekt

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:25

Heb je misschien ook les?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:04

Omdat je paard dan ontspannen is en hij niet ontspannen is als je alleen maar bezig bent met aan de teugel te friemelen en hem naar beneden wilt werken. Je moet eigenlijk helemaal niet met de voorkant bezig zijn. Rij hem vanachter, en een intructeur kan je daar vast mee helpen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:19

Ben het helemaal eens met Noah2006.
Omdat jij dan de teugels loslaat en je hand stil is kan ze zich ontspannen. Probeer uit die ontspannen lijn eens aan te draven,en haar alleen voorwaarts te rijden...dus je handen stil, niks vragen of friemelen. Wat zegt je instructrice ervan?

loveflira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:22

Alabaster schreef:
Ben het helemaal eens met Noah2006.
Omdat jij dan de teugels loslaat en je hand stil is kan ze zich ontspannen. Probeer uit die ontspannen lijn eens aan te draven,en haar alleen voorwaarts te rijden...dus je handen stil, niks vragen of friemelen. Wat zegt je instructrice ervan?

het is een hij

mijn instructrische komt binnnen 2 weken maar weer en als ik op lange lijn draaf durft hij er vandoor te gaan

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:39

loveflira schreef:
Wij zijn aan het werken om mijn paard naar beneden te vragen met zijn hoofd, nu ja als ik draf of galop doe doet hij het helemaal niet, maar als ik hem begin uit te stappen, dan gaat hij mooi naar beneden op de lange teugel.

tips?

In draf en galop is zijn hals zoiezo korter dan in stap, dus teugels een fractie korter. Daarbij heeft hij/zij in stap veel meer evenwicht, waardoor hij het makkelijker vind om zijn hoofd te laten zakken. Kwestie van meer naar je buitenteugel toe rijden. Klinkt in de praktijk makkelijk, maar ik heb een ventje waar het ook een tijdje bij geduurt heeft voordat hij zijn half lekker lang en laag kon houden in draf.

Succes.