Met achterhoef de voorhoef aantikken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

Met achterhoef de voorhoef aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:34

Ik sta op het kopen van een paard met een heel sterk achterbeen. Haar voorhand moet nog meer omhoog komen, maar nu valt ze nog wat op haar voorhand. Dat maakt dat haar achterbeen sneller is dan haar voorbeen en ze telkens met haar achterhoeven op de achterkant van haar voorhoeven trapt.
Mijn trainer heeft al gezegd dat dit zichzlf wel zal oplossen als haar voorhand meer omhoog gaat komen en ze meer gaat dragen op de achterhand.
Wat denken jullie? Kan dit kwaad en zijn er nog mensen met zo'n paard? Ik ben maar bang dat ze wondjes gaat krijgen op de hoefballen als ze er zo vaak op trapt... Ze lijkt er wel geen last last van te hebben, want ze heeft echt heel veel looplust. en ze gaat er ook niet anders door lopen...
Bedankt! :)

GirlyMelis

Re: Met achterhoef de voorhoef aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:35

Je kan in het begin springschoenen gebruiken, en het lost zich met de juiste training inderdaad vanzelf op.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:38

Die van mij deed dat eerst ook.
Deed toen altijd springschoenen om en heb d'r in de training heel veel op geoefend om d'r trager te maken zeg maar.
Nu doet ze het eigenlijk alleen nog maar op concours als ik er net op zit.
Heb er ook nooit last van gehad, qua wondjes etc.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:49

heb mijn pony ook gehad. had eerst met schoenen gereden. daarna voor op een ijzertje gezet was het probleem ook opgelost. heeft misschien hooguit 3 maanden geduurd.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:04

Eventjes met je hoefsmid overleggen. Hij kan er ook wel het een en ander aan doen. Hij kan zorgen, dat je paard voor vlugger afrolt. Dit moet je dan wel iedere keer laten doen. Voordat een paard "voor meer omhoog komt"duurt wel eventjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:15

Met anders beslaan is dat idd op te lossen en verder springschoentjes aan :j

sarahhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:46

springschoenen inderdaad en veel trainen ;)

floorhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:34

springschoenen en anders strijkklappen en peesbeschermers misschien ?
succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:39

hallo,
Heb zelfde probleem gehad. Is in de loop van de training vanzelf minder geworden en uiteindelijk helemaal verdwenen. Heeft paar maanden geduurd voordat het helemaal over was. Zou als ik jou was wel zeker willen weten dat er geen medische oorzaak achter zit. Je zou de voorhoeven/ballen inderdaad even kunnen beschermen met springschoenen.
Succes ermee!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:32

De bonte die ik heb gereden had dit ook, mede vanwege zijn bouw. Hij had een wat lang achterbeen, dus was het toch wat moeilijker om dit te verbeteren. Maar met de juiste training is dit allemaal goed op te lossen. Het vergt wel veel geduld.
Rijd veel overgangen en tempowisselingen om het achterbeen sterker te maken zodat hij zich beter kan gaan dragen en daardoor beter het voorbeen vanuit de schouder weg kan zetten. Daarnaast is goed en op tijd beslaan ook erg belangrijk voor dit soort paarden.