Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:04

Hoihoi!

Ik heb een probleempje!
Ik rijd in een carrouselgroep en ik rijd daar op een redelijk groot paard.
Hij doet alles erg braaf en lief enzo!

Alleen, ik kan hem gewoon écht niet in de galop houden..
Wel als ik alleen galopeer (dus met ruimte voor me), maar niet als ik in kolone (dus met iemand vlak voor me) gallopeer.

Dan spring hij namelijk aan, maar het paard neemt zulke grote galopsprongen, dat hij met 3 sprongen vlak achter de voorganger zit. Dan valt hij terug uit galop omdat hij geen ruimte heeft om te galoperen. Ik probeer hem dan na het aanspringen naar de galop zoveel mogelijk terug te nemen, maar hij reageert hier heel 'sterk' op, door meteen weer te gaan draven!

Wie heeft tips/ideeën?
Alvast bedankt!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:13

Als jou paard zulke grote galopsprongen maakt, waarom rij je dan achter iemand? De indeling moet gewoon anders dan..Het lijkt me niet handig voor hem en jou. Ik neem aan dat je instructrice de indeling maakt van de paarden in carrousel. Ziet hij/zij dat niet?
Ik zou in elk geval daar even over praten, want hier kan hij natuurlijk niets aan doen. Succes hoor!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:15

Mir_horses schreef:
Als jou paard zulke grote galopsprongen maakt, waarom rij je dan achter iemand? De indeling moet gewoon anders dan..Het lijkt me niet handig voor hem en jou. Ik neem aan dat je instructrice de indeling maakt van de paarden in carrousel. Ziet hij/zij dat niet?
Ik zou in elk geval daar even over praten, want hier kan hij natuurlijk niets aan doen. Succes hoor!

Bedankt voor je reactie! Het is niet mijn paard hoor, maar gewoon een manege paard! :o
Dit is het eerste jaar dat ik in (deze) carrouselgroep rijd. Voor mij is heel veel dus nog nieuw!
Er zijn natuurlijk maar 2 plaatsen voorop in de groep. Hier rijden 2 mensen die lang in deze groep rijden en dus eigenlijk bijna alles al kennen (wel logisch ook)!
Daarom hoopte ik op een andere oplossing! :P

Mir_horses

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:18

Ik wist dat het manegepaard was, had even tussen aanhalingstekens moeten zetten ;). Maar dat praat wat makkelijker, jou paard!
Ik snap inderdaad dat ze twee ervaren mensen voorop willen zetten.. Maar als ze niet willen ruilen met jou zouden ze jou een ander paard moeten geven toch? Als jij continue een paard moet inhouden rijd dat echt niet lekker!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:21

Mir_horses schreef:
Ik wist dat het manegepaard was, had even tussen aanhalingstekens moeten zetten ;). Maar dat praat wat makkelijker, jou paard!
Ik snap inderdaad dat ze twee ervaren mensen voorop willen zetten.. Maar als ze niet willen ruilen met jou zouden ze jou een ander paard moeten geven toch? Als jij continue een paard moet inhouden rijd dat echt niet lekker!

Haha okee! ;)
Jaa, dat zou inderdaad handig zijn!
Ik moet wel zeggen dat ik al een aantal paarden geprobeerd heb haha en deze ook allemaal iets hadden waardoor ze niet geschikt waren voor in de carrousel! Blijft moeilijk, een goed carrouselpaard vinden :P