ex-draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yorindexx

ex-draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:08

Hallo

ik heb sinds een tijdje een verzorgpaardje, hij is een 18-jarige ex-draver.
Ondanks zijn leeftijd(en hij dus niet meer in topvorm is), moet ik erg wennen aan zijn draf, omdat die toch aardig snel is.
Heeft iemand tips om daar mee te leren omgaan, zodat ik er wat makkelijker aan kan wennen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Yorinde

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: ex-draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:10

ik heb ook een ex draver en moes er ook erg aan wennen maar ik hen er een western zadel opgelegt en toen ging het wel iets makkelijker

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:12

Het is geen ex-draver, maar een uitgekoersde draver :P
Draver is het ras.
Maar ik denk dat t met de tijd wel went. maar anders kan je je beugels iets korter doen , zodat je als het te snel gaat, je beugels niet verliest.
En verder kan je misschien doorzitten ipv lichtrijden!
Succes!

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:15

nuggie schreef:
Het is geen ex-draver, maar een uitgekoersde draver :P
Draver is het ras.
Maar ik denk dat t met de tijd wel went. maar anders kan je je beugels iets korter doen , zodat je als het te snel gaat, je beugels niet verliest.
En verder kan je misschien doorzitten ipv lichtrijden!
Succes!

haha, ja ik bedoel uitgekoersde draver :P
bedankt voor je tips.

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:16

105159 schreef:
ik heb ook een ex draver en moes er ook erg aan wennen maar ik hen er een western zadel opgelegt en toen ging het wel iets makkelijker

ja dat is voor mij financieel geen optie, want dan zou ik dat zadel zelf moeten aanschaffen. maar bedankt voor de tip !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:21

Probeer eens een klein beetje langzamer te gaan lichtrijden dan het paard aangeeft. Ook scheelt het al een heel stuk als je hem nagevelijk kan rijden. De dravers lopen op de baan meestal met het koppie ver naar voren n.l. Kan hij nageven dan kan hij zijn rug beter gaan ontspannen en wordt hij ook wat trager.
Je kan dat trouwens het beste gaan trainen ( mits hij dat nog niet kan) aan de longe, dus onbelast.
Goed met je stem ( dus laag en langzaam praten) leren dat hij ook in een langzamer tempo kan, en vooral mag, draven.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:22

weet je wel zeker dan dat hij draaft en dat hij niet in telgang zit mijn eigen draver doet dit eigenlijk niet maar hebben wel een andere op de manege en die doet het wel . je kan dan makkelijker doorzitten of lichtrijden maar dan niet zo ver uit je zadel omhoog komen .
Gaat hij ook heel snel of valt het wel mee misschien kan je hem dan wat terug rijden door zelf langzamer te gaan lichtrijden als jij mee gaat kan hij hard blijven lopen sterkte ermee

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:23

ik heb het zadel van een oom gekregen
voor mij was het anders ook niet haalbaar
maar je hebt bet goede zadels voor een redelijke prijs maar het is goed zoeken

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:24

aerdenhout1 schreef:
Probeer eens een klein beetje langzamer te gaan lichtrijden dan het paard aangeeft. Ook scheelt het al een heel stuk als je hem nagevelijk kan rijden. De dravers lopen op de baan meestal met het koppie ver naar voren n.l. Kan hij nageven dan kan hij zijn rug beter gaan ontspannen en wordt hij ook wat trager.
Je kan dat trouwens het beste gaan trainen ( mits hij dat nog niet kan) aan de longe, dus onbelast.
Goed met je stem ( dus laag en langzaam praten) leren dat hij ook in een langzamer tempo kan, en vooral mag, draven.

Bedankt voor je tips,
hij heeft wel de neiging om meteen zijn koppie naar voren te steken als ik aandraaf. Nagevelijk rijden kanie wel, alleen rij ik hem nog niet zo lang, en ik heb zijn knopje nog niet helemaal gevonden:P maar ik werk eraan met hem.

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:26

nannyrana7 schreef:
weet je wel zeker dan dat hij draaft en dat hij niet in telgang zit mijn eigen draver doet dit eigenlijk niet maar hebben wel een andere op de manege en die doet het wel . je kan dan makkelijker doorzitten of lichtrijden maar dan niet zo ver uit je zadel omhoog komen .
Gaat hij ook heel snel of valt het wel mee misschien kan je hem dan wat terug rijden door zelf langzamer te gaan lichtrijden als jij mee gaat kan hij hard blijven lopen sterkte ermee

Bedankt voor je tips.
Ja hij draaft wel echt, hij draaft gewoon heel hard

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:28

Heb zelf ook een uitgekoerste dame en moest in het begin ook even wennen.

Probeer zelf zo ontspannen mogelijk te zitten (dus benen vooral niet klemmen) dan veer je makkelijker mee.
Wat ook helpt is minimaal uit het zadel komen en niet met heel je lichaam dit doen, maar alleen je bekken naar voren brengen.
Doordat je meer met je bekken gaat lichtrijden i.p.v. je hele bovenlichaam is het minder vermoeiend en maak je een kleinere en snellere beweging.

Sowieso moet je hem op jouw tempo laten lopen, dat kan soms even lastig zijn ;)

Veel succes en vooral veel plezier :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:32

Ik ben het Monatoetke eens.

Ik heb ook een draver gehad,
Je moet vooral zelf de rust bewaren en goede balans vinden dan wordt het al snel een stuk makkelijker.
Veel tempo wisselingen en figuren rijden.

Maar het zijn super beestjes en ze gaan voor je door het vuur dus komt helemaal goed :D

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:40

Monatoetke schreef:
Heb zelf ook een uitgekoerste dame en moest in het begin ook even wennen.

Probeer zelf zo ontspannen mogelijk te zitten (dus benen vooral niet klemmen) dan veer je makkelijker mee.
Wat ook helpt is minimaal uit het zadel komen en niet met heel je lichaam dit doen, maar alleen je bekken naar voren brengen.
Doordat je meer met je bekken gaat lichtrijden i.p.v. je hele bovenlichaam is het minder vermoeiend en maak je een kleinere en snellere beweging.

Sowieso moet je hem op jouw tempo laten lopen, dat kan soms even lastig zijn ;)

Veel succes en vooral veel plezier :)

Bedankt voor je reactie,
ik ga nu naar em toe dus ik zal het is gaan uitproberen;)

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:41

Alice13 schreef:
Ik ben het Monatoetke eens.

Ik heb ook een draver gehad,
Je moet vooral zelf de rust bewaren en goede balans vinden dan wordt het al snel een stuk makkelijker.
Veel tempo wisselingen en figuren rijden.

Maar het zijn super beestjes en ze gaan voor je door het vuur dus komt helemaal goed :D

Bedankt voor je reactie:)

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:43

Idd doorzitten gaat stukken beter.