Meer sprong in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike__

Meer sprong in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:45

Bijna altijd staat er op mijn protocool, meer sprong in de galop.
dus sprongverlies.
Hebben jullie tips om meer sprong in de galop te krijgen?

Bedankt :D

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:55

meer been eraan dus dat hij gewoon harder en groter gaat galloperen de jury bedoeld er letterlijk mee dat ze het galopje te braaf eruit vinden zien.
succes!*D

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:59

sigridquinty schreef:
meer been eraan dus dat hij gewoon harder en groter gaat galloperen de jury bedoeld er letterlijk mee dat ze het galopje te braaf eruit vinden zien.
succes!*D

Dit klopt helemaal niet. Het gaat erom dat de achterhand er meer onder moet worden geplaatst en actiever wordt, niet om de snelheid.

Toevallig zag ik een paar weken geleden langsgaan waar heel veel tips in staan en de nodige informatie
[RT-P] Vlakke galop --> hoe meer sprong krijgen?

Maaike__

Re: Meer sprong in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:00

okeee dankjewel ;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:08

mijn doel was de achterhand sterker maken, en daarvoor ging ik op de lange zijdes hem hard laten galopperen, dan in het midden een halve volte terugnemen, bijna draf en dan weer op de lange zijde weggalopperen, het hielp bij mij ineens zag ik meer sprong in zijn galop

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:48

Precies wat Lisa_Dries zegt, heeel veel tempowisselingen gaan rijden in de galop.
Als een paard te weinig sprong heeft, zet het de achterhand er te weinig onder, je zult dus oefeningen moeten gaan doen om de achterhand sterker te maken.
Begin maar eens om op de lange zijde goed voorwaarts te rijden, en dan netjes opvangen en op de kleine volte zetten om vervolgens te verzamelen.
En dan weer rustig voorwaarts rijden, en weer verzamelen. En zo doe je dat op beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:55

sigridquinty schreef:
succes!*D

Nee dat bedoelt de jury niet, het hoeft niet harder en groter. Ze willen meer afdruk zien, een krachtiger achterhandgebruik en een mooie welvende drietact.
Kwestie van sterk maken en wat meer 'bergopwaarts' galopperen. Werken met balkjes helpt ook prima om wat meer sprong te krijgen. Vooral niet alleen ruim leggen om voorwaarts te gaan, maar ook eens krapper leggen om terug te rijden. Ook prima oefening: "vierkantere" voltes rijden, ook in galop. Zet je paard echt wat extremer op het binnenachterbeen, daar worden ze sterker van.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:39

leg een stuk of 6 balkjes neer en galopeer daar overheen, gewoon een rustige arbeids galop. Omdat hij over de balk heen moet moet hij afzetten met zijn achterhand waardoor die dus sterker word. en idd veel galoptraining en ook eens een lange zijde weg laten gaan. Succes ermee

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:01

mijn instructrice liet me hem altijd op de lange zijde bij de k van voren verzamelen, en dan been eraan, en dan na 3 sprongen weer terugnemen naar gewone galop, en dan weer wegrijden.

Komt ook op tempowisselingen rijden neer :)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:13

bedankt voor alle tips, :D

loveNicos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:53

tempo wisselingen rijden..en veel grondwerk...laag en rond galoperen aan de longe etc etc