Cassidy schreef:Hou je paard bezig, en voorwaarts. Een paard dat voorwaarts gehouden wordt, heeft geen kans om te steigeren.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb er een paar gezien die gewoon galopperen en vol in de rem gaan en op de achterbenen en dan mag je een kundige ruiter zijn om zo snel te reageren.
lovesFIRE schreef:ik heb trouwens ook nog gehoort dat je ook een ei op zijn hoofd kunt slaan, maar ik denk dat dat heel moeilijk gaat!
Een ei, een zakje water dan denken ze dat ze de kop stoten en "bloed" nou hier hou je heel weinig mee voor de gek. Ook is het wat je zegt al moeilijk om dar mee te rijden en dan ook nog snel te handen als ze omhoog gaan.
Obelix_Luna schreef:mijn paardje deed dit eerst ook altijd gelukig nu niet meer maar ik moest als hij ging steigeren hem gewoon omtrekken zeg maar
Heb je enig idee wat je aanraad
.. Dit vind ik persoonlijk een zeer gevaarlijke opmerking om te maken om te zeggen dat je hem om moet trekken. Als je al zoiets zou moeten doen dan moet je razend vlug eraf moeten komen en hem ook nog op zijn zijkant krijgen ivm recht achterover.. Nee dit vind ik echt een gevaarlijke opmerking
. Een paard wat neigt om omhoog te gaan en je strak houd aan 1 kant dus als het ware extreme stelling belemmer je al heelveel om omhoog te gaan.. Maar een paard daadwerkelijk achterover trekken is levenslink.. Om nog even duidelijk te maken hoe snel ze zijn en deze jockey deed niks en paard ging razendsnel achterover en hierbij heb je geen tijd meer om je weg te drukken van het paard dus hij heeft geluk dat hij er net naast komt brrr moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren